رسانه: رئیس جمهور فرانسه سیگنال روشنی برای آمریکا فرستاد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
در مقاله منتشره در وبسایت شبکه تلویزیونی چینی CCTV گفته می شود دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با نمایندگان محافل اقتصادی اروپا ، سیگنال روشنی برای آمریکا بود مبنی بر اینکه اروپا "به خود آمده" و برای حفظ منافع خود ایستاده است.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده این مقاله خاطرنشان می کند، در آغاز این هفته، رهبر فرانسه یک ضیافت شام برای کارآفرینان اروپایی ترتیب داد و این فقط یک شام نبود، بلکه "تلاش تلخی برای نگه داشتن آنها در فرانسه" بود. او می نویسد: ماکرون سعی کرد به آنها سیگنالی بفرستد: بمانید، نروید.
در مقاله نشریه چینی آمده است که سیاستمداران در سراسر اروپا اکنون بیش از هر زمان دیگری نگران انتقال صنایع کشورهای خود به ایالات متحده هستند. قیمت ثابت انرژی در ایالات متحده و یارانه های سخاوتمندانه دولت آمریکا بر اساس قانون کاهش تورم، برای شرکت های اروپایی راهی جز "پشت زدن" به اتحادیه اروپا باقی نگذاشته است.
نشریه چینی اشاره می‌کند، اروپایی‌ها هر چه بیشتر و بیشتر و به وضوح "قصد واقعی ایالات متحده" را می‌بینند: استفاده از بحران اوکراین برای تضعیف استقلال استراتژیک اروپا، سود بردن از بحران انرژی و جلب صنعت اروپا به سوی خود .
به نظر نگارنده، کشورهای اروپایی با "عبرت گرفته از تجربه دردناک" و مواجهه با سیاست "ظالمانه" "اول از همه آمریکا"، اکنون شروع به مقاومت کرده اند. او در پایان می‌ نویسد: "کشورهای اروپایی سعی می‌کنند عادت خود به "رقصیدن به ساز ایالات متحده" را کنار بگذارند و به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به خودمختاری استراتژیک هستند. ضیافت در کاخ الیزه یک سیگنال واضح بود.
سنای فرانسه خواستار لغو تدریجی تحریم های علیه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
سنای فرانسه با پیشنهاد استفاده خودروها از روغن خوراکی به جای سوخت موافقت کرد
پیش از این، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا هشداری کتبی به واشنگتن ارسال کرده و خواستار تغییر تعدادی از بندهای قانون کاهش تورم ایالات متحده (IRA) شده است که مغایر با قوانین سازمان تجارت جهانی هستند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا آماده انجام اقدامات تلافی جویانه برای حمایت از تولیدکنندگان خود است. کمیسر اتحادیه اروپا تاکید کرد که قانون کاهش تورم ایالات متحده شامل تخصیص 370 میلیارد دلار برای جذب تولیدات به آمریکا و ایجاد شغل می شود، "نقض قوانین رقابت منصفانه است."
در ماه سپتامبر، سخنگوی وزارت بازرگانی چین، شو جوتینگ نیز نگرانی‌هایی را در مورد این قانون مطرح کرد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده به عنوان یکی از اعضای سازمان تجارت جهانی، موظف است سیاست سرمایه‌گذاری خود را مطابق با قوانین این سازمان انجام دهد و از قواعد رقابت عادلانه محافظت کند.
این قانون که در ماه اوت توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به تصویب رسید، از جمله شامل افزایش یارانه های مالیاتی برای خرید خودروهای الکتریکی است که در آمریکای شمالی مونتاژ می شوند و از باتری های ساخت ایالات متحده از مواد داخلی استفاده می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала