جدیدترین زیردریایی روسیه موشک های "کالیبر" را در دریای ژاپن شلیک کرد + ویدئو

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر جدیدترین زیردریایی روسیه موشک های "کالیبر" را در دریای ژاپن شلیک کرد
جدیدترین زیردریایی روسیه موشک های کالیبر را در دریای ژاپن شلیک کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، جدیدترین زیردریایی دیزلی-الکتریکی ناوگان اقیانوس آرام به نام "ماگادان" موشک های کالیبر را از موقعیت غوطه ور در دریا به سوی اهداف دریایی و ساحلی شلیک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این شلیک ها از آبهای دریای ژاپن به سوی اهداف انجام شد. زیردریایی قبل از انجام تمرینات رزمی، مخفیانه وارد منطقه تعیین شده گردید.
در وزارت دفاع روسیه تصریح کردند: "موشک اول با موفقیت به یک هدف دریایی اصابت کرد. این هدف، سپری بود که نقش کشتی سطحی دشمن فرضی را ایفا می کرد. موشک دوم در زمان تخمین زده شده به یک هدف ساحلی در میدان تاکتیکی "سورکوم" در قلمرو استان خاباروفسک روسیه اصابت کرد. برد شلیک بیش از هزار کیلومتر بود".
شلیک موشک توسط کشتی ها و شناورهای ناوگان روسیه در اقیانوس آرام، هواپیماها و پهپادهای نیروی هوایی دریایی پشتیبانی شد.
"ماگادان" سومین زیردریایی از سری شش زیردریایی دیزلی-الکتریکی پروژه 636.3 است که برای ناوگان روسیه در اقیانوس آرام ساخته شده است. این زیردریایی اکتبر 2021 در سن پترزبورگ در ترکیب رزمی پذیرفته شده و در اکتبر 2022 از طریق راه دریایی شمالی به ناوگان اقیانوس آرام رسید.
در ماه نوامبر، چهارمین زیردریایی از این به نام اوفا وارد ناوگان می شود و در بهار 2023، پنجمین زیردریایی به نام "موژایسک" به آب انداخته می شود. ششمین زیردریایی "یاکوتسک" در حال ساخت است. پیش از این دو زیردریایی اول این سری - پتروپاولوفسک-کامچاتسکی و ولخوف به ناوگان اقیانوس آرام پیوسته بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала