بریتانیا ممکن است ورود برخی از دانشجویان خارجی را ممنوع کند

© Photo / Unsplash / Tom Parsonsافتتاح سفارت اتحادیه اروپا در لندن
افتتاح سفارت اتحادیه اروپا در لندن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
بریتانیا ممکن است ورود دانشجویان خارجی را که در بهترین دانشگاه های این کشور نمی توانند ثبت نام کنند را ممنوع کند
به گزارش اسپوتنیک، دولت بریتانیا به رهبری نخست وزیر ریشی سوناک در حال بررسی ممنوعیت ورود دانشجویان خارجی ای است که نمی توانند وارد بهترین دانشگاه های بریتانیا شوند. این موضوع به دلیل محدود کردن هجوم مهاجران به این کشور می باشد.
روزنامه تایمز با اعلام این خبر می نویسد، در حال حاضر دولت بریتانیا در حال بررسی "همه" گزینه ها برای اقداماتی برای محدود کردن هجوم مهاجران پس از گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا از افزایش بی سابقه مهاجرت در این کشور است.
همچنین به عنوان یکی دیگر از اقدامات، محدودیت هایی برای دانشجویان خارجی برای آوردن اعضای خانواده خود به بریتانیا پیشنهاد شده است. تا سپتامبر سال 2022 بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در طول یک سال به بریتانیا آمده است، یعنی حدود 476 هزار نفر، که 76 درصد بیشتر از سال 2019 است. در عین حال 116 هزار نفر نیز اعضای خانواده خود را به بریتانیا آورده اند. اکثر دانشجویان خارجی توسط دانشگاه های بریتانیایی مانند دانشگاه کالج لندن، کینگز کالج لندن، دانشگاه منچستر و دانشگاه کاونتری پذیرفته می شوند.
پیش از این، دفتر آمار ملی بریتانیا رکورد مهاجرت خالص در این کشور را گزارش کرده بود - در سال منتهی به ژوئن 2022، حدود 504 هزار نفر بیشتر از خروج از بریتانیا به بریتانیا وارد شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала