آمریکا به ترکیه پیشنهاد کرد شبه نظامیان کرد را بدون نیاز به عملیات زمینی ترکیه، عقب براند

© AFP 2023 / Bulent Kilicبرخی از جزئیات در خصوص عملیات جنگی ترکیه در شمال عراق
برخی از جزئیات در خصوص عملیات جنگی ترکیه در شمال عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
اشتراک
روزنامه حریت از پیشنهاد آمریکا به ترکیه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد در شمال سوریه بدون نیاز به عملیات نظامی ترکیه در این منطقه خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، "عبدالقادر سلوی"، ستون نویس روزنامه حریت که به محافل دولتی نزدیک است، گفت: "واشنگتن به آنکارا پیشنهاد می کند که شبه نظامیان کرد در شمال سوریه را تا فاصله 30 کیلومتری بدون نیاز به عملیات زمینی نیروهای مسلح ترکیه خارج کند".
در 20 نوامبر، ترکیه یک عملیات هوایی علیه شاخه سوری حزب ممنوعه کارگران کردستان (PKK) در شمال سوریه انجام داد. حملاتی به شهر کوبانی و همچنین در شمال عراق گزارش شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این عملیات را موفقیت آمیز خواند و احتمال انجام عملیات زمینی را رد نکرد.
سلوی نوشت:" آمریکایی ها با آگاهی از عزم اردوغان، اقداماتی را برای حل این موضوع بدون عملیات انجام دادند. در این خصوص رئیس ستاد ارتش ایالات متحده میلی با یاشار گولر رئیس ستاد ارتش گفتگو کرد. همچنین خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه، سفیر آمریکا در آنکارا را پذیرفت. این جلسات در شرایطی که عملیات زمینی اجتناب ناپذیر است چه معنایی دارد؟ این مذاکرات طبیعی است. زیرا سربازان آمریکایی نیز در کوبانی حضور دارند. جایی که منطقه تحت کنترل آمریکایی هاست. آمریکایی ها پیشنهاد می کنند که جنگجویان کرد را بدون نیاز به عملیات زمینی از ترکیه به فاصله 30 کیلومتری مجبور به عقب نشینی کنند".
او گفت: "هولوسی آکار همچنین با وزیر دفاع روسیه گفتگو کرد. این بدان معنی است که عملیات زمینی اجتناب ناپذیر است. زیرا وعده هایی که تاکنون به ما داده شده عملی نشده است."
آکار در گفتگوی تلفنی با شویگو گفت که اولویت آنکارا در شمال سوریه جلوگیری از تهدید تروریستی است، طرفین بر اهمیت پایبندی به توافقات تاکید کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала