- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

چشم انداز ایجاد یک منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه هسته ای زاپاروژایا

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Центральный пункт управления на Запорожской атомной электростанции
Центральный пункт управления на Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
چشم انداز ایجاد یک منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه هسته ای زاپاروژایا
لیخاچوف: روسیه به چشم انداز ایجاد یک منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه هسته ای زاپاروژایا باور دارد، اما بعید است که کی یف به تنهایی تصمیم بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، آلکسی لیخاچوف، رییس روس اتم بیان کرد که روسیه به چشم انداز ایجاد یک منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه هسته ای زاپوروژیا باور دارد و دیدگاه خود را برای حل این معضل با رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی در میان می گذارد، اما بعید است که کی یف تصمیم مستقلی بگیرد، آموزگارانش باید به او ملحق شوند.
رییس روس اتم به روزنامه نگاران گفت:" ما به این منطقه امنیتی باور داریم. ما به آن نیاز داریم. ابعاد آن مشخص است، در این موضوع با آقای رافائل گروسی گفتگو کردیم."
لیخاچوف خاطر نشان کرد که مهم ترین اصل این است که هیچ فشنگی، هیچ گلوله ای، هیچ موشکی و هیچ گروه خرابکاری نباید نزدیک به این نیروگاه شود و در پاسخ روسیه هیچ تسلیحات تهاجمی، هیچ حمله موشکی به آن نخواهد کرد و تنها ازتدابیردفاع فیزیکی شخصی و محافظت نیروگاه استفاده خواهد کرد.
وی افزود: "ما برای این اقدام آماده هستیم. فکر می کنم رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی به صحبت های ما گوش فرا دهد."
همزمان رییس روس اتم ابراز تردید کرد که کی یف این تصمیم را اتخاذ کند.
وی بیان کرد: " کی یف، فکر می کنم، بعید است تصمیم مستقلی اتخاذ کند. واینجا لازم است دراین موضوع عمیق شد و این ایدوئولوژی را با آموزگاران سیاسی خود مطرح کند."
لیخاچوف ادامه داد:" اگر این طور پیش برود این منطقه ایجاد خواهد شد. اگر این موضوع را نادیده بگیرند مسلما این گفتگوبسته می شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала