وزارت دفاع روسیه: تدارکات برای استفاده از سلاح های بیولوژیکی در اوکراین در حال انجام است

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
دیمیتری پاکلونسکی، رئیس مرکز تحقیقات تهدیدات شیمیایی و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسناد دریافتی در جریان یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین ثابت می کنند که در این کشور کار برای آماده سازی استفاده از سلاح های بیولوژیکی در حال انجام است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پاکلونسکی در یک نشست خبری در آستانه نهمین کنفرانس بررسی کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی این مطلب را اعلام کرد.
پاکلونسکی گفت: گواهی های تأیید مجموعه میکروارگانیسم ها به دست آمد که نشان دهنده تجمع مواد بیماری زا در مقادیر غیر منطقی است. اسنادی که علاقه به خرید وسایل نقلیه بدون سرنشین را تأیید می کند که می توانند برای استفاده از سلاح های بیولوژیکی به کاربرده شوند. با توجه به ماهیت غیر شفاف کار و عدم وجود هرگونه پاسخ مستدل از سوی ایالات متحده و اوکراین، ما البته اسناد دریافتی را شاهدی حاکی از نقض ماده 1.4 کنوانسیون می دانیم".
به گفته وی، اسنادی که در جریان عملیات ویژه به دست آمده است، از جمله گزارش های دفتر کاهش تهدیدات وزارت دفاع ایالات متحده، نشان می دهد که ماهیت کارهای انجام شده در آنجا اغلب با مشکلات بهداشتی فعلی مطابقت ندارد. پاکلونسکی افزود: "در تعدادی از موارد، عوامل بیماری‌زای عفونی که هرگز در خاک اوکراین ثبت نشده‌اند، مورد مطالعه قرار گرفتند".
وی همچنین تاکید کرد که واقعیت وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین که توسط ارتش آمریکا تأمین مالی می‌شود، تا به حال از سوی واشنگتن و کی یف رد نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала