- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

قطعی برق در منطقه خارکیف اوکراین

نیروگاه
نیروگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
قطعی برق در منطقه خارکیف اوکراین
به گزارش اسپوتنیک، رئیس اداره منطقه ای خارکیف، اولگ سینگوبوف، گفت که قطعی برق اضطراری در منطقه ایجاد شده است، به دلیل مشکلات در تامین برق، اکثر مصرف کنندگان بدون برق مانده اند.
سینگوبوف در کانال تلگرامی خود نوشت: "به دلیل قطع برق اضطراری در منطقه خارکیف، مشکلات تامین برق همچنان باقی است. کارشناسان به کار برای بازگرداندن شبکه برق ادامه می دهند. در آینده نزدیک، اکثر مصرف کنندگان در این منطقه باید برق داشته باشند."
روز چهارشنبه، وزارت انرژی اوکراین گزارش داد که تمام نیروگاه های هسته ای و بیشتر نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برق آبی به طور موقت قطع شده اند و اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان برق بدون برق مانده اند.
پیشتر هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین اعلام شده بود. رسانه های اوکراین گزارش دادند که کی یف، خارکیف، خملنیتسکی، نیکولایف، لووو و قسمتی از زاپوروژیا که تحت کنترل اوکراین است تا حدی بدون برق مانده اند. شهردار لووو، آندری سادووی، بعداً تصریح کرد که این شهر کاملاً از برق محروم است. مقامات استان اودسا نیز از قطع کامل برق این منطقه خبر دادند.
نیروهای مسلح روسیه دو روزپس از حمله تروریستی در پل کریمه توسط نیروها و سرویس اطلاعاتی کی یف، از تاریخ 10 اکتبر به مواضع نظامی و زیرساخت های اوکراین حمله کردند.
به گفته مقامات اوکراینی، حمله به سیستم انرژی در 15 نوامبر، بزرگترین حمله از زمان آغاز عملیات ویژه بود. پس از آن، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین گفت که تقریبا نیمی از سیستم انرژی این کشور پس از حملات موشکی از کار افتاده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала