زمان احتمالی آغاز عملیات نیروی زمینی ترکیه در سوریه اعلام شد

© REUTERS / Umit Bektasزمان احتمالی آغاز عملیات نیروی زمینی ترکیه در سوریه اعلام شد
زمان احتمالی آغاز عملیات نیروی زمینی ترکیه در سوریه اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
عبدالقادر سلوی، مقاله نویس روزنامه حریت، نشریه نزدیک به محافل دولتی ترکیه اعلام کرد ممکن است عملیات نظامی ترکیه موسوم به "پنجه قلعه" در شمال عراق در ماه دسامبر پایان یابد و پس از آن آنکارا قصد دارد عملیات زمینی گسترده ای را در سوریه اجرا کند.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه نگار می نویسد: "نیروهای مسلح در حال اجرای عملیات پنجه قلعه در عراق هستند. انتظار می رود این عملیات در ماه دسامبر به پایان برسد. قرار است پس از آن شمارش معکوس برای عملیات زمینی در سوریه آغاز شود. این بار عملیات بسیار بزرگتری در نظر گرفته شده است."
ترکیه روز یکشنبه عملیات هوایی علیه شاخه سوری حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال سوریه انجام داد و حملات موشکی نیز به اهدافی در شمال عراق گزارش شده است .
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
انتقاد پنتاگون از حملات ترکیه در شمال سوریه
به گفته آنکارا، استان های خاتای،شانلی اورفه و شیرناک ترکیه در مجاورت سوریه 764 بار مورد حمله راکتی و خمپاره ای قرار گرفته اند. در نتیجه این حملات 32 نفر کشته و 261 نفر زخمی شدند.
اردوغان بمباران شمال سوریه را موفقیت آمیز خواند. خلوصی آکار وزیر دفاع بعداً تصریح کرد که 184 شبه نظامی طی دو روز کشته شدند.
رهبر ترکیه روز قبل تاکید کرد که در مورد این حملات با رئیس جمهور روسیه و آمریکا صحبتی نکرده است. وی گفت: هم بایدن و هم پوتین می دانند که ما می توانیم در هر زمانی چنین عملیاتی را در این منطقه انجام دهیم. در این شرایط نوزدهمین دور مذاکرات برای حل و فصل اوضاع سوریه که درگیری مسلحانه داخلی در انجا از سال 2011 ادامه دارد، روز سه شنبه در آستانه آغاز شد. ترکیه به همراه روسیه و ایران به عنوان ضامن های این روند عمل می کنند.
دمشق بارها حضور ارتش ترکیه در مناطق مرزی سوریه را غیرقانونی خوانده و از آنکارا خواسته است که نیروهایش را خارج کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала