اعتراف مرکل به اینکه پیش از پایان زمامداری اش نگذاشتند با پوتین گفتگو کند

© Sputnik / Sergey GuneevПрезидент РФ Владимир Путин и канцлер Германии Ангела Меркель перед началом переговоров лидеров стран "нормандской четверки"
Президент РФ Владимир Путин и канцлер Германии Ангела Меркель перед началом переговоров лидеров стран нормандской четверки - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
مرکل اعتراف کرد که پیش از ترک پست صدراعظمی آلمان به وی اجازه ندادند با پوتین گفتگو کند.
به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل اعتراف کرد که در پایان دوره زمامداری خود به عنوان صدراعظم آلمان، نتوانست بر تحولات پیرامون اوکراین و در سطح اتحادیه اروپا برای دستیابی به قالب جدیدی برای گفتگو با مسکو تأثیر بگذارد.
این امر غافلگیر کننده نبود (شروع عملیات ویژه در اوکراین). توافقات مینسک تضعیف شد. در تابستان 2021، پس از دیدار بین رئیس جمهور بایدن و پوتین، من به همراه امانوئل مکرون یک بار دیگر خواستیم یک قالب اروپایی مستقل برای گفتگو با پوتین در شورای اتحادیه اروپا ایجاد کنیم. برخی مخالفت کردند و من دیگر قدرتی برای فشار دادن به آن نداشتم، زیرا همه می دانستند: "او در پاییز خواهد رفت."
برخی مخالفت کردند و من دیگر قدرتی برای جلو بردن آن نداشتم. مرکل در مصاحبه ای با اشپیگل گفت: از این گذشته، همه می دانستند: "او در پاییز خواهد رفت."
به گفته وی، اگر او دوباره نامزدی خود را مطرح می کرد، به دنبال دیدار با رئیس جمهور روسیه می‌بود. با این حال، در سفر خداحافظی خود به مسکو، او احساس کرد که دوران او در چارچوب سیاست قدرت سپری شده است.
او افزود: "از نقطه نظر سیاست خارجی، من در کاری که بارها و بارها سعی کردیم انجام دهیم، یک میلی متر جلوتر نرفتیم. نه تنها در رابطه با اوکراین. ترانسنیستریا و مولداوی، گرجستان و آبخازیا، سوریه و لیبی. زمان آن فرا رسیده است که رویکرد جدیدی اتخاد شود."
با این حال، مرکل اعتراف کرد که همچنان خوشحال است که از طریق توافقات مینسک، به اوکراین مقدماتی برای آماده سازی داده است.
پیش از این، سرگئی استپاشین، نخست وزیر پیشین روسیه گفته بود که آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان، سیاستمداری اصلی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را متقاعد کرد تا توافقنامه های مینسک را امضا کند، بدون آنها، روسیه همان زمان می توانست موضوع آزادسازی به اصطلاح "نووروسیا" را از دست نازی ها حل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала