گزارش و تحلیل

اعتراف به حضور گروه های تروریستی در کردستان عراق

تروریست
تروریست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
علیرغم انکار های متعدد در باره حضور گروه های تروریستی در منطقه کردستان عراق که از این منطقه برای انجام عملیات بر علیه کشورهای همجوار استفاده می کردند اخیرا شورای امنیت ملی عراق به حضور این گروه ها اعتراف کرد.
در جلسه ای که شورای امنیت عراق به ریاست نخست وزیر این کشور تشکیل داد رسما تصمیم بر این شد که نیروهای مرزبانی عراق به همراه ارتش و نیروهای پیشمرگه در مرزهای عراق با ایران و ترکیه مستقر بشوند تا از تردد عناصری که امنیت کشورهای همجوار را به خطر می اندازند جلوگیری کنند.
توجه داشته باشید که رئیس اقلیم کردستان عراق هم در همان جلسه حضور داشتند.
عملا این تصمیم به خودی خود ثابت می کند که چنین گروه هایی در منطقه اقلیم کردستان حضور دارند و همچنین این نیروها این منطقه را پایگاه انجام عملیات خود چه بر علیه ترکیه چه بر علیه ایران کرده اند.
همچنین این تصمیم نشان می دهد که تا به حال مرزهای عراق با همسایگانش به قول معروف بی صاحب بوده و هر که هر که بوده.
در واقع دلیل این جریان هم این بوده که تروریست پرورهای آمریکایی به همراه متحدین شان تلاش داشتند منطقه اقلیم کردستان از کنترل حکومت مرکزی عراق خارج باشد تا آنها بتوانند هر کاری دلشان می خواهد در این منطقه انجام دهند و امنیت کل منطقه را به هم بریزند.
علیرغم اینکه نیروهای ارتش دولت مرکزی عراق در این منطقه حضور ندارند ولی نیروهای تروریست پرور آمریکایی در این منطقه مستقر هستند و پایگاه دارند و بر اساس گزارش هایی که یکی از رسانه های خودشان همین دو سه هفته پیش منتشر کرد آنها نه فقط در این منطقه حضور دارند بلکه پایگاه هایی برای آموزش نیروهای تروریستی جهت انجام عملیات تروریستی در ایران هستند.
خوب به این نکته توجه داشته باشید، شبکه خبری سی ان ان این گزارش را منتشر کرده که البته در آن از زنان کردی صحبت کرده که در این پایگاه ها در حال آموزش هستند تا به ایران حمله کنند ولی واقعیت امر این است که فقط این زنان نیستند که آنجا آموزش می بینند بلکه تروریست پرورهای آمریکایی پایگاه های مختلفی راه انداخته اند که افراد مختلف را برای انجام اعمال تروریستی درون ایران آموزش می دهند از زنان و مردان کرد تا غیر کرد، ایرانی و غیر ایرانی.
اگر ایران این پایگاه ها را هدف قرار نداده بود و آنها را منهدم نکرده بود احتمالا کسی متوجه این جریان نمی شد.
قطعا هم هدف این گروه ها این نیست که به مردم ایران کمک کنند بلکه هدف این است که ایران را تکه تکه ونابود کنند.
حالا برخی ممکن است بگویند زمانی ایران هم مخالفین عراقی را آموزش می داد و به آنها پناه داده بود.
بله درست است، اما در آن زمان ایران و عراق در حال جنگ بودند و همچنین عراق هم مخالفین ایران را پناه داده بود و به آنها اسلحه و آموزش می داد.
در حال حاضر دیگر ایران و عراق در حال جنگ نیستند و به این دلیل دولت عراق بر اساس قاعده حسن همجواری نباید به چنین گروه هایی اجازه دهد در خاک خود بر علیه ایران فعالیت کنند.
بدیهی است طبق قوانین بین المللی و ماده 51 منشور سازمان ملل متحد در صورتی که دولت عراق توانایی انجام چنین کاری را نداشته باشد حق مسلم کشور ضرر دیده است که از امنیت ملی خود دفاع کند و حتی اگر اقدام از بمباران مواضع تروریست ها پیشتر برود.
طی چند سال اخیر دولت مرکزی عراق به دلیل ضعف حاکمیتی مساله را پشت گوش انداخته بود و خوب فشار آمریکا هم در این جریان بی تاثیر نمی باشد ولی خوب امروزه پس از اینکه هم آمریکایی ها و هم عراقی ها مطمئن شده اند که ایران و ترکیه تصمیم قاطع گرفته اند که قائله را ختم کنند و احتمال می رود که هر دو بخواهند برای تامین امنیت ملی خود وارد خاک عراق شوند و آنوقت نیروهای تروریست پرور آمریکایی با مشکل مواجه خواهند شد ظاهرا تصمیم گرفته اند مرزها را ببندند.
در این ماجرا هم قطعا فقط افرادی ضرر خواهند کرد که گول اینها را خورده اند و در نهایت به عنوان برگه های سوخته وجه المصالحه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала