ارائه نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به مقر تروریست‌ها در شمال عراق

© Photo / IRNAحمله داعش به اقلیم کردستان عراق چند کشته و مجروح به جا گذاشت
حمله داعش به اقلیم کردستان عراق چند کشته و مجروح به جا گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
اشتراک
ارائه نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به مقر تروریست‌ها در شمال عراق
نمایندگی ایران نزد سازمان ملل اعلام کرد: پس از رایزنی‌های متعدد ایران با مقامات عراقی، برای ایران گزینه‌ ای جز استفاده از حق ذاتی در جهت دفاع از خود باقی نمانده و با ارسال نامه‌ ای، مواضع جمهوری اسلامی را برای اعضای شورای امنیت این سازمان تشریح کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: پس از رایزنی‌های متعدد جمهوری اسلامی ایران با مقامات دولت عراق و اقلیم شمال این کشور، برای ایران گزینه ‌ای جز استفاده از حق ذاتی در جهت دفاع از خود در چارچوب حقوق بین‌الملل باهدف حفاظت از امنیت ملی خود باقی نمانده و بر این اساس، اخیرا عملیات هایی را علیه گروهک ‌های تروریستی مستقر در منطقه اقلیم شمال عراق انجام داده است.
نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای، مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد انجام عملیات نظامی علیه مقرهای تروریست‌ها در شمال عراق را برای اعضای شورای امنیت این سازمان تشریح کرد.
نمایندگی ایران در این موضع‌گیری تصریح کرد: برای سال‌ها جمهوری اسلامی ایران هدف حملات گروهک‌ های تروریستی که در منطقه اقلیم کردستان عراق پایگاه دارند، بوده است. این گروهک‌ ها اخیرا فعالیت‌های خود را تشدید کرده و از طرق غیرقانونی اقدام به انتقال مقادیر زیادی سلاح به داخل خاک ایران برای مسلح کردن گروهک‌های وابسته به خود که قصد عملیات تروریستی دارند، کرده‌اند که در نتیجه ما شاهد افزایش تلفات انسانی، وحشیگری و تخریب اموال عمومی و خصوصی هستیم.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر مسوولیت دولت عراق برای کنترل موثر برکل سرزمین ومرزهای شناخته شده بین‌المللی این کشور، مدارک غیرقابل انکار و اطلاعات معتبری را به مقامات دولت عراق و منطقه اقلیم کردستان عراق در مورد گروهک‌های تروریستی و جدایی طلب که از خاک عراق برای برنامه ریزی، حمایت، سازماندهی و اجرای اقدامات براندازانه و تروریستی علیه ایران سوءاستفاده می کنند، ارائه داده است.
نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ایران همچنین بر ضرورت حضور نیروهای نظامی عراق در مرزهای بین‌المللی دو کشور تاکید کرد.هیات عراقی با این درخواست‌ها موافقت کرد و متعهد به تدوین یک چارچوب زمانی برای تکمیل خلع سلاح این گروهک‌های تروریستی شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала