چین آمریکا را به ایجاد تله برای اتحادیه اروپا متهم می کند

امریکا
امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
اشتراک
به گفته کارشناسان چینی ایالات متحده از ناتو به عنوان تله برای تصاحب اقتصاد اروپا استفاده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان چینی معتقدند مقامات آمریکایی با سوءاستفاده از کشورهای ناتو برای اتحادیه اروپا تله ایجاد می کنند. به عقیده آنها این کشور از روش های فشار بر کشورهای عضو ناتو استفاده می کند و از آنها می خواهد که بودجه دفاعی خود را افزایش دهند. اقدامات ایالات متحده منجر به تضعیف اقتصاد اروپا می شود.
با توجه به بحران انرژی و تورم جدی در اتحادیه اروپا، افزایش هزینه‌های دفاعی می‌تواند موجی از نارضایتی عمومی بیشتر از دولت‌های اروپایی را ایجاد کند. در نتیجه، نفوذ ایالات متحده بر رهبری کشورهای اتحادیه اروپا آسان تر خواهد بود
پیش از این، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان درباره مشکلات ارائه کمک های نظامی به اوکراین صحبت کرده بود. به گفته او، آلمان "از نظر آنچه می تواند ببخشد در مرز مطلق قرار دارد."
"کوی هونگجیان"، مدیر گروه مطالعات اروپا در موسسه مطالعات بین‌المللی چین، گفت که بحران انرژی در اروپا در درجه اول به دلیل قطع روابط با مسکو است. به عقیده وی، حتی اگر برخی کشورها منابع جایگزین تامین کنند، "در آینده قابل پیش بینی، همچنان از قیمت بالای انرژی رنج خواهند برد."
این کارشناس افزود: "بحران انرژی، رقابت پذیری اقتصادهای پیشرو اروپایی را کاهش داده است".
او اعتراف کرد که کمپین ضد روسیه منجر به اختلال در زنجیره تولید جهانی می شود و همچنین "به طور سیستماتیک بر عرضه مواد غذایی تاثیر می گذارد و منجر به کمبود انرژی می شود."
اتحادیه اروپا و کشورهای G7 سقفی برای خرید نفت روسیه در نظر خواهند گرفت. این محدودیت ها از 5 دسامبر اجرایی می شود. تا این تاریخ، اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد یک دوره انتقالی اضافه شود که 45 روز طول خواهد کشید. در همان زمان، کشورهای غربی اذعان کردند که سطح سقف قیمت می تواند از محدوده برنامه ریزی شده 40 تا 60 دلار در هر بشکه فراتر رود.
کوی هونگجیان افزود که تحت فشار ایالات متحده، کمک نظامی به اوکراین در اتحادیه اروپا "از نظر سیاسی صحیح" شده است. وی به نظر تحلیلگرانی استناد کرد که بر این باورند که طرح ناتو برای افزایش بودجه دفاعی کشورهای اروپایی، روش واشنگتن برای باج خواهی از اتحادیه اروپا است.
این کارشناس افزود: "ایالات متحده در حال سوءاستفاده از کشورهای اروپایی در چارچوب درگیری های جاری در اوکراین و تلاش برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود است.
پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت سیگنال‌هایی از متحدانش در مورد تمایل روسیه برای انجام مذاکرات مستقیم دریافت کرده است. او تاکید کرد که نمی خواهد با مسکو "پشت صحنه" گفت و گو کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز به نوبه خود تاکید کرد که کی یف در حال تغییر موضع خود در مورد مذاکرات است، زیرا "آنها هفت جمعه در هفته دارند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала