رسانه ها: اتحادیه اروپا برای محافظت در برابر رقبای آمریکایی به بخش صنعت خود یارانه می دهد

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
اشتراک
به گفته پولیتیکو اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای حمایت از بخش صنعت اروپا در برابر رقبای آمریکایی آماده اختصاص یارانه های گسترده می شود
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو به نقل از دو مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای حمایت از بخش صنعت اروپا در برابر رقبای آمریکایی آماده اختصاص یارانه های گسترده می شود.
این نشریه می نویسد که اتحادیه اروپا می ترسد که شرکت ها در ارتباط با اقدام ایالات متحده برای کاهش تورم با فشار غیرقابل حلی برای انتقال سرمایه گذاری های جدید به ایالات متحده و نه به اروپا مواجه شوند. خاطرنشان می شود که این منابع گفتند که اتحادیه اروپا اکنون در حال کار بر روی یک طرح اضطراری برای انتقال پول به صنایع کلیدی در بخش های فناوری است.
به گفته دو مقام ارشد، راه حل آزمایشی که اکنون در بروکسل آماده می شود، برای مقابله با یارانه های ایالات متحده با بودجه خود اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.
به نوشته پولیتیکو :" این راه حل در واقع به کمک صندوق حاکمیت اروپا خواهد بود که قبلاً توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در ماه سپتامبر به آن اشاره شده بود، تا به کسب و کارها برای سرمایه گذاری در اروپا و رعایت استانداردهای جاه طلبانه زیست محیطی کمک کند."
به گفته این مقامات آگاه، اتحادیه اروپا باید به سرعت عمل کند زیرا شرکت ها در حال تصمیم گیری در مورد محل ساخت کارخانه های آینده خود برای محصولات مختلف هستند.
اوایل ماه نوامبر، برتون کمیسر اتحادیه اروپا گفت که کمیسیون اروپا هشدار کتبی به واشنگتن ارسال کرده و خواستار تغییر تعدادی از بخش‌های قانون کاهش تورم ایالات متحده شد که مغایر با قوانین سازمان تجارت جهانی است، شده و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا آماده اتخاذ تدابیر تلافی‌جویانه برای حمایت از تولیدکنندگان خود خواهد بود.
این قانون که در ماه اوت توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امضا شد، شامل افزایش یارانه های مالیاتی برای خرید خودروهای الکتریکی است که در آمریکای شمالی مونتاژ می شوند و از باتری های ساخت ایالات متحده استفاده می کنند. این سند که دولت آن را قانون کاهش تورم می نامد، 370 میلیارد دلار برای اهداف انرژی پاک و آب و هوا و 64 میلیارد دلار برای کاهش هزینه داروها و بیمه سلامت اختصاص می دهد. اتحادیه اروپا این اقدام را علیه محصولات مشابه وارداتی از کشورهای دیگر تبعیض آمیز خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала