رئیس سازمان انرژی اتمی: یک گاوداری را سایت اتمی اعلام می کنند

CC BY 4.0 / IRNA / محمد اسلامی
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
اشتراک
رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت بارها اعلام کردیم صدور قطعنامه یا استفاده ابزاری از قطعنامه در شورای حکام نمی‌تواند نتایجی به دنبال داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه برنامه توسعه صنعت هسته‌ای ایران در چارچوب پادمان جامع است و این حق قانونی ماست و مطابق قوانین آژانس طرح‌های توسعه‌ای خود را پیش می‌بریم، گفت: "ما این برنامه را با وجود تحریم‌های بیست ساله پیش می‌بریم".
وی‌ با بیان اینکه در مذاکرات برجامی جمع‌بندی این بود که مطالعات ادعایی در قالب پی ام دی کنار گذاشته شود، گفت: "در مذاکرات و اسناد نهایی نوشتند که شواهدی که نشان دهد ایران انحرافی از برنامه صلح آمیز داشته است، وجود ندارد. از این رو، طرح دوباره این مباحث جایگاهی ندارد".
اسلامی تاکید کرد: "هر قطعنامه‌ای حتما عکس‌العملی دارد و پیش‌تر و از آنجایی که در این قطعنامه باز به مسایلی پرداخته شده که اساسا موضوعیت ندارد و قبلا حل‌ و فصل شده، اعلام کرده بودیم اگر قطعنامه‌ای صادر شود به آن واکنش نشان می‌دهیم، از این روز با حضور بازرسان آژانس برخی اقدامات هسته‌ای انجام شد از جمله گازدهی به زنجیره‌های جدید در نطنز و شروع تولید اورانیوم 60 درصد در فردو".
معاون رییس جمهور ایران درباره ادامه مذاکرات با آژانس در شرایط فعلی و موضوع سفر بازرسان به تهران گفت: "ما اعلام کردیم آقای گروسی اگر می‌خواهند می‌توانند به ایران بیایند. همچنین درباره مذاکرات با آژانس گفته بودیم که به موارد ادعایی و سوالات، پاسخ داده شده است اما اینکه آژانس قانع نشده و به دنبال آن ملاحظاتی از سوی سه کشور اروپایی و آمریکا شکل گرفت تا از این مساله به عنوان اهرم فشار استفاده کنند، درست نیست".
وی تاکید کرد که ما نمی‌توانیم بپذیریم آنها بیایند بگویند ایران "سایت اعلام نشده"دارد. جایی که گاوداری است و آهن قراضه در آن می‌فروشند، چطور می‌تواند سایت هسته‌ای باشد؟ چرا موارد اتهامی که تولیدکننده آنها یک جریان تروریستی است و در کشور ما اقدام به ترور دانشمندان ما کرده و انفجار و خرابکاری هسته‌ای انجام داده و با صدای بلند هم می‌گوید، من این کار را کردم، اینقدر راحت می‌تواند اتهام ناروای خود را پیش ببرد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала