گزارش و تحلیل

امیرعبداللهیان: اوکراین مدرکی برای پهپاد ارائه نکرد

© IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
اشتراک
ایران و اوکراین پیرامون پهپاد ها مذاکره کردند
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیرامون پهپاد های استفاده شده در اوکراین گفت:
اخیراً اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز جنگ روسیه و اوکراین تعدادی پهپاد به روسیه فروخته بود اما تاکنون هیچ مدرکی از طرف اکراینی مبنی بر استفاده از پهپاد ایرانی در اوکراین دریافت نکردیم اخیراً تیم سیاسی و نظامی ایران و اوکراین در یک کشور ثالث با یکدیگر گفتگو کردند و ما بررسی های خود را در این رابطه ادامه دادیم.
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
واکنش کرملین به ادعای توافق تهران و مسکو برای تولید پهپاد در روسیه
وی افزود:
وزیر خارجه اوکراین در آخرین تماس تلفنی که با من داشتند پیش از این نشست تاکید کردند که یک پهپاد به طور سالم به دست نیروهای نظامی اوکراین افتاده و این پهپاد روسی است اما شبیه به پهپاد شاهد ۱۳۶ ایرانی است من به ایشان گفتم اینکه یک پهپاد شبیه به پهپاد ایرانی است و اینکه روسی است، خود گواه بر این مسئله است که ایران به مواضع خود پایبند است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین بیان کرد: البته ما به طرف روس بیش از دوبار تا امروز اعلام کردیم و روس ها به ما اعلام کردند صرفاً در جنگ اوکراین از سلاح های ساخت روسیه استفاده شده.
ما از تداوم جنگ علیه اوکراین، درگیری و منازعه میان روسیه و اوکراین ناخرسندیم و جنگ را راه حل نمی دانیم و همچنان به تلاش‌های خود برای خاتمه جنگ و بازگشت صلح و آرامش به اوکراین و منطقه ادامه میدهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала