سفارت روسیه واکنش آمریکا به اعدام اسرای جنگی روسی را محکوم کرد

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان سفارت روسیه در واشنگتن
ساختمان سفارت روسیه در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن واکنش ایالات متحده به اعدام اسرای جنگی روسی را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن خاطرنشان کرد، واکنش آمریکا به تیراندازی به اسیران جنگی روسی نشان می‌دهد که طرف آمریکایی به تقویت حس معافیت از مجازات نئونازی‌ها در اوکراین کمک می‌کند.
پیش از این، بت ون شااک، سفیر ایالات متحده برای عدالت کیفری جهانی گفته بود که مقامات ایالات متحده گزارش های مربوط به اعدام اسرای جنگی روسی در دونباس را زیر نظر دارند و معتقدند که همه طرف های درگیری باید از قوانین بین المللی پیروی کنند.
Синий берет миротворческой миссии ООН - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2022
هیئت ناظر حقوق بشر در اوکراین خواستار تحقیق در مورد تیرباران اسرای روسی توسط نظامیان اوکراینی شد
هیئت دیپلماتیک روسیه تاکید کرد: این مقام با وجود تایید صحت مطالب ویدئویی مربوطه توسط خبرنگاران آمریکایی که فاجعه را خاموش نکردند، مستقیماً از محکوم کردن واقعیت قتل عام سربازان غیرمسلح ما خودداری کرد.
سفارت یادآور شد که مسکو بارها در مورد نقش ایالات متحده برای سوق دادن به سمت درگیری به دلیل ارسال سلاح به کی‌یف، آموزش "جنایتکاران و مزدوران" و همچنین انتقال اطلاعات صحبت کرده است.
ویدئویی که نشان می‌دهد شبه‌نظامیان اوکراینی به سربازان روسی که تسلیم شده و روی زمین و دراز کشیده بودند، تیراندازی می‌کنند، در 18 نوامبر در اینترنت منتشر شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، جنگنده های نیروهای مسلح اوکراین عمدا ده نفر را کشتند و این یک جنایت جنگی مجزا نیست، بلکه یک رویه رایج در نیروهای مسلح اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала