دفاع واشنگتن در برابر بورئاس - خدای باد شمالی روسیه، بی فایده است

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر دفاع واشنگتن در برابر بورئاس - خدای باد شمالی روسیه، بی فایده است
دفاع واشنگتن در برابر بورئاس - خدای باد شمالی روسیه، بی فایده است   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
اشتراک
پرتال چینی : 16 سیلو موشک باز می شود و 16 موشک بالستیک قاره پیما به هوا پرواز می کند.
اسپوتنیک به نقل از پرتال چینی Baijiahao می نویسد: زیردریایی هسته ای پروژه Borey ( "بورئاس - نام رمز زیردریایی هسته ای استراتژیک پروژه 955) توسط دفتر طراحی مرکزی Rubin برای تقریبا 30 سال توسعه یافت. اولین Borey در سال 2013 با هزینه 8.8 میلیارد دلار، معادل قیمت سه ناو هواپیمابر چینی لیائونینگ وارد خدمت شد.
پنهان کاری و سرعت دو ویژگی مهم زیردریایی ها هستند.
طول کل زیردریایی هسته ای "بوری" 170 متر، عرض - 13.5 متر است. Borey می تواند تا عمق 450 متر فرود آید - این عمیق تر از زیردریایی هسته ای ایالات متحده از نوع اوهایو است. "Borey-A" شکل قطره زیبایی دارد. این شکل مقاومت ناوبری را کاهش می دهد و صدای حرکت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بدنه Borey نیز با یک لایه لاستیکی ضد هیدروآکوستیک با ضخامت بیش از 150 میلی متر پوشیده شده است. و بر روی منابع اصلی نویز یک درمان جذبی ویژه وجود دارد. در نتیجه میزان نویز آن تنها 108 دسی بل است. غرور آمریکا، زیردریایی هسته ای کلاس اوهایو، این پارامتر را دو دسی بل بالاتر دارد. و این دو دسی بل را دست کم نگیرید. هنگام انجام ماموریت های حمله ضد زیردریایی و ضد کشتی، تفاوت در برد تشخیص ایجاد شده توسط این دو واحد اغلب فاصله بین مرگ و زندگی است.
از نظر قدرت، یک زیردریایی پروژه 955 مجهز به راکتور آب تحت فشار OK-650 و یک نیروگاه توربین بخار می تواند حتی با ظرفیت عظیم خود (24 هزار تن) به سرعت شگفت انگیز 29 گره برسد. این بسیار بیشتر از سرعت اوهایو 25 گره با ظرفیت 18700 تن است. استقامت نامحدود نیروی هسته ای به Borey اجازه می دهد تا به هر نقطه ای از اقیانوس ها برسد و برد موشک هایش تمام آمریکای شمالی و اروپا را در بر می گیرد. به برکت استقلال بیش از 90 روزه ، Borey می تواند بیش از سه ماه در جایی در بستر دریا پنهان شود و اگر سرزمین اصلی روسیه مورد حمله اتمی قرار گیرد، این زیردریایی بلافاصله یک ضد حمله را آغاز می کند!
شلیک 4 موشک بولاوا از زیر دریایی روسی+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2020
شلیک 4 موشک بولاوا از زیر دریایی روسی+ویدیو
سیستم تسلیحاتی شگفت انگیز
تسلیح اصلی زیردریایی پروژه Borey، سامانه موشکی D-30 با 16 پرتابگر است. آنها می توانند 16 موشک بالستیک قاره پیما Bulava را پرتاب کنند. هر "میس" می تواند شش تا ده کلاهک هسته ای 100 هزار تنی TNT را حمل کند. زیردریایی هسته ای تنها با فشار دادن یک دکمه می تواند 16 فروند از این موشک ها را در یک دقیقه پرتاب کند! با در نظر گرفتن هیروشیما به عنوان مثال، Borey می تواند 50 هیروشیما را در یک پرتاب بمباران کند.
علاوه بر این، Bulava می تواند ده کلاهک هسته ای هدایت شونده زیردریایی را حمل کند که اهداف مختلف را به صورت جداگانه مورد حمله قرار می دهد. Bulava می تواند تله های ساختگی زیادی را بیرون بیاندازد و قدرت نفوذ آن بسیار بالاست. سیستم تقویت سرعت پرواز موشک وظیفه رساندن کلاهک ها به هدف را بر عهده دارد. حداکثر برد موشک ها از 8 تا 10 هزار کیلومتر است.
این زیردریایی هسته ای می تواند از 96 تا 160 کلاهک هسته ای حمل کند و پرتابه ها می توانند مسیر حرکت را تغییر داده و مسیر پرواز را تنظیم کنند. بنابراین، سامانه‌های پدافند هوایی واشنگتن عملاً توانایی رهگیری موشک‌های Borey را ندارند که بعلاوه به بازتاب دهنده های راداری و وسایل پخش پارازیت های الکترومغناطیسی نیز مجهز هستند.
علاوه بر این، این زیردریایی مجهز به ششاژدرهای 533 میلی متری است. این موشک می تواند موشک های ضد زیردریایی RPK-2 " Vyuga " را پرتاب کند که قادر به حمل کلاهک های هسته ای به وزن 200 هزار تن TNT هستند. علاوه بر این، این زیردریایی به موشک های کوتاه برد کشتی به هوا مجهز است.
پرسنل
زیردریایی پروژه 955 مجهز به سیستم اطلاعات و کنترل رزمی Okrug و سیستم سونار یکپارچه Irtysh-Amphora است. این امر به شما امکان می دهد تعداد اپراتورهای زیردریایی به میزان قابل توجهی کاهش داده شود - تا 107 نفر (در "اوهایو" - 140 نفر).
قرار است Borey عمدتاً در اقیانوس منجمد شمالی مستقر شود. این زیردریایی می تواند در تمام طول سال در تمام ساعات شبانه روز در خدمت باشد. پوسته ضخیم آن آنقدر قوی است که در هر زمان می تواند پوشش ضخیم یخ را بشکند و سپس 16 سیلو موشک را باز کند و 16 موشک بالستیک قاره پیمای Bulava به هوا پرواز خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала