گزارش و تحلیل

بی شرف کیست؟

© Photo / IRNAبی شرف کیست؟
بی شرف کیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
اشتراک
همین چند سال پیش بود که آمریکایی ها و متحدین شان با نقشه ای شوم رفتند تعدادی مزدور را خریدند و با تزریق مزدوران خارجی به آنها لیبی را نابود کردند.
امروز اگر فردی از اهالی لیبی را ببینید آرزو دارد که ای کاش دوران معمر القذافی بر می گشت.
قبل تر اینها همین نقشه را در یوگوسلاوی سابق پیاده کردند و شرایطی ایجاد کردند که جنگی تمام عیار راه افتاد وصدها هزار نفر کشته شدند و در نهایت یوگوسلاوی تجزیه شد.
بعد از آن آمدند و همین نقشه را در سوریه پیاده کردند و تلاش کردند سوریه را تجزیه کنند، البته مردم سوریه به خود آمدند وجلوی نقشه آنها را گرفتند ولی خوب بسیار دیر شده بود چون جنگی داخلی و تمام عیار راه افتاده بود و کل کشور امروزه به ویرانه تبدیل شده.
امروزه هر سوری را ببینید افسوس می خورد که چگونه گول القاءات دشمنان را خوردند.
در همه این موارد می بینیم آمریکایی ها و متحدینشان از چند عنصر استفاده می کنند.
عناصر وطن فروشی که حاضر هستند برای پول ناموس خود را نیز بفروشند و عناصری که به آنها ستون پنجمی می گویند.
حال یکی ممکن است سوال کند ستون پنجمی چی است.
ستون پنجم به گروهی از مردم در داخل جامعه اصلی گفته می‌شود که در نهان به همکاری با دشمنان یا تضعیف گروه بزرگتری که ظاهراً باید به آن وفادار باشند می‌پردازند.
این اصطلاح از زمان جنگ داخلی اسپانیا در عرصه نظامی و سیاسی رایج شده‌ است.
آیا همکاری نظامی ناتو با ارتش عراق گسترش می یابد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
آمریکا: حملات ایران، تهدیدی برای امنیت عراق و خاورمیانه
اصطلاح ستون پنجم از نظر معنی و مفهوم مجازی همان جاسوسی است منتها با این تفاوت که جاسوس به ضرر و زیان بیگانه کار می‌کند و نفع و مصلحت ملت و کشور خویش را ولو به قیمت جان از نظر دور نمی‌دارد؛ در حالی که ستون پنجم این معنی را افاده نمی‌کند بلکه افراد این ستون، دانسته یا ندانسته به زیان و ضرر خودی و نفع بیگانگان کار می‌کنند.
متن اخیر را می توانید از تعریف ستون پنجمی در ویکیپیدیا و منابع مختلف به دست بیاورید.
معمولا ستون پنجمی ها را نیز عموما افرادی تشکیل می دهند که هیچ درکی از جریان های پشت پرده و اهداف دشمن ندارند و دشمن هم به راحتی می تواند آنها را گول بزند وبا آنها به عنوان ابزار بازی کند.
متاسفانه ما در ایران هم تجربه های تاریخی تلخی از این بابت داریم.
بسیار معروف است که زمان رضا شاه انگلیسی ها با استفاده از ابزار رسانه خود که همان بی بی سی است موفق شدند فضا سازی سنگینی را در ایران بر علیه رضاشاه ایجاد کنند به صورتی که وقتی خواستند وی را برکنار کنند هیچ کس در ایران حاضر نشد سوال کند که چرا شاه مملکت را برکنار می کنید، جالب تر اینکه بسیاری آنقدر گول بی بی سی را خورده بودند که قابلمه به دست صف کشیده بودند انگلیسی ها به آنها آرد و برنج و گوشت و روغن بدهند.
در نهایت هم همه می دانند چه بلایی سر آنهایی که گول بی بی سی را خوردند آمد، بیش از یک سوم جمعیت ایران به دلیل قحطی جانشان را از دست دادند و انگلیسی ها هرچه در ایران آذوقه مردم جمع کرده بودند را از آنها گرفتند و آنها را گذاشتند بمیرند.
یکی از ایرانی هایی که در آن زمان به سفارت انگلیس نزدیک بود از سفیر انگلیس سوال کرده بود که چرا اینطوری می کنند و حد اقل مقداری آذوقه در حد قوت مردم برای زنده ماندن نگه دارند و سفیر وقت انگلیس در پاسخ گفته بود جمعیت ایران زیاد است نصفشان بمیرند بقیه برای بقا قوت پیدا می کنند، لیاقت ستون پنجمی ها از این بیشتر نیست.
بعدا هم می بینیم زمان مصدق دوباره همین جریان تکرار می شود و چه کسی است که نداند بی بی سی ساعت صفر شروع کودتا برعلیه مصدق را اعلام کرد.
سازمان سیا آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
چرا آمریکا به اوکراین اولتیماتوم می‌دهد؟
البته بعدها ایرانی ها افسوس خوردند که چرا گول خوردند ولی خوب می بینیم که دوباره امروزه همان شرایط تکرار می شود و همان رسانه ها دوباره مردم را گول می زنند و برای خودشان درون کشورمان ستون پنجمی درست کرده اند.
برخی هستند که آگاهانه با اینها همراه شده اند و عملا حقوق بگیر و مزدور مستقیم اینها هستند اما برخی دیگر، که اکثریت اینها نیزهستند متاسفانه نا آگاهانه در تله اینها گیر کرده اند ومتوجه نیستند چه نقشه های پلیدی حتی برای همین ها کشیده شده.
چه قدر باید طول بکشد تا از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که در چه دامی گیر کرده اید؟
چه قدر سخت است که متوجه شوید افرادی که از شما می خواهند تیم ملی کشورتان را تخریب کنید خودشان انگلیسی هستند و می خواهند تیم ملی انگلیس پیروز شود تا انگلیسی ها شاد شوند و ایرانی ها افسرده.
ته دلتان نگاه کنید ببینید واقعا دلتان می خواست تیم ملی کشورتان شکست بخورد و تحقیر شود؟
خدا وکیلی چند نفرتان ته دلشان بغض جمع شده بود؟
همین را بگیرید و دنبال بقیه ماجرا بروید.
من با برخی ایرانی ها که برای تماشای بازی رفته بودند تماس گرفتم همه متفق القول بودند که تعدادی افراد که معلوم نبود از کجا هستند را آورده بودند استادیوم بر علیه تیم ملی ایران به فارسی شعار بدهند و بعد هم معلوم شد که بخش عمده اینها غیر ایرانی هایی بودند که با هزینه یک کشور دشمن با ایران به آنجا سفر کرده اند وبرایشان بلیط تهیه کرده اند و با اتوبوس آنها را آوردند و بردند.
اینجا درباره افرادی که با نظام در ایران همسو هستند یا همسو نیستند چون من با افرادی از تفکر های مختلف سیاسی صحبت کردم، نکته ای که همه شان تاکید داشتند این بود که علیرغم اینکه همه مخالف این اتفاق بودند ولی آنقدر میان آنها دوگانگی و تفرقه به وجود آمده بود که همه انگار مسخ شده بودند و هیچ کس واکنش نشان نمی داد و فقط نگاه می کردند ونمیدانستند چه کار کنند.
یعنی می خواهید وضعیت ما اینگونه شود که همه بهت زده باشیم که چه بر سرمان دارد می آید و همه فقط نگاه کنیم.
نمی گویم ما درون کشورمان مشکلات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و ... نداریم، چرا داریم زیاد هم داریم، اما بحث وحدت ملی ما ایرانی ها یک چیز است و بحث اینکه برخی بخواهند تبدیل به ستون پنجمی دشمن ملت ایران شوند چیز دیگری.
می دانید مشکل دشمنان ملت ایران به صورت تاریخی چه بوده و هست.
بروید تحلیل های نامداران جاسوسی در منطقه خاورمیانه را مطالعه کنید، پیشنهاد می کنم مثلا نوشته های لورانس عرب را مطالعه کنید.
همه متفق القول هستند که ایرانی ها مردمانی هستند که عرق ملی دارند وجانشان به عرق ملی شان که شرفشان هست گره خورده، هر چه قدر درون ایران با هم اختلاف داشته باشند اگر دشمن به آنها حمله کند با هم متحد می شوند و از کشور خود دفاع می کنند.
هر چه قدر درون کشورمان با هم اختلاف داشته باشیم اما باید حواسمان را جمع کنیم امروزه دشمنان شرف ما که همانا عرق ملی مان است را هدف قرار داده اند چون وقتی که عرق ملی مان را از دست بدهیم همه چیز را خواهیم باخت.
هدف دشمن هم همین است.
بی شرف همان است که مردم را به سمت نفی عرق ملی و ستون پنجمی شدن سوق می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала