گزارش و تحلیل

اگر در ایران انجام شده بود چه کار می کردند؟

© Depositphotos.com / RawpixelЛюди с флагами Ирана
Люди с флагами Ирана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
اشتراک
روز گذشته خبری در رسانه ها در باره قرارداد همکاری 27 ساله میان قطر و چین برای فروش گاز پارس جنوبی منتشر شد.
حتی یک قطری هم به این قرارداد اعتراض نکرد.
حالا اگر ایران با چین چنین قراردادی را امضا کرده بود قطعا برخی قیامت به پا می کردند که بیایید و ببینید گازمان را به چین فروختند و...
البته بماند که پشت پرده آمریکایی ها قطر را تشویق کرده اند چنین قراردادی را امضا کند تا وابستگی چین به گاز روسیه و ایران کمتر شود.
قبل تر نیز اخباری از همکاری های چین با امارات و عربستان سعودی منتشر شده وسعودی ها قرارداد های همکاری طولانی مدت با چین به امضا رسانده اند، از جمله قرارداد تولید تسلیحات موشکی.
همچنین رئیس جمهوری چین قرار است به عربستان سفر کند و عربستانی ها قول داده اند که ملاقات هایی در سه سطح برای ایشان فراهم کنند.
1 - ملاقات با شاه و مقامات سعودی.
2 – ملاقات با رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس.
3 – ملاقات با رهبران کشورهای عربی.
محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2022
گزارش و تحلیل
روابط بین ایران و عربستان به کدام سو خواهد رفت؟
قطعا برای این مساله هم عربستان سعودی مجبور خواهد بود هزینه های چند ده ملیون دلاری برای مهمان چینی اش انجام دهد چرا که دعوت این همه سران کشورها و راه اندازی اجلاس ها هزینه بر است.
ولی قطعا این ماجرا می تواند اعتبار عربستان سعودی هم در رابطه با چین و هم در رابطه با دیگر کشورهای عربی را بالا ببرد.
قطعا هم آمریکایی ها از این ماجرا ناراحت خواهند بود چون آنها چنین چیزی را فقط برای رئیس جمهوری خودشان می خواهند، اما سعودی ها موفق شده اند تا فضایی را ایجاد کنند که بر اساس آن آمریکا نتواند کاری کند.
شاید برخی مردم ما ندانند اما امروزه روابط کشورهای عرب خلیج فارس با چین مخصوصا امارات و عربستان سعودی بسیار صمیمی تر از روابط ایران و چین است.
آیا می دانید چرا؟
چون کسی در عربستان یا امارات یا قطر یا ... نمی آید در بحث مسایل حاکمیتی بدون اطلاع از سیاست و اقتصاد و مسایل بین المللی ورود کند.
اگر همین اتفاق در ایران رخ داده بود رسانه های دشمن ملت ایران قیامت به پا می کردند که بیایید ببینید چه شده و بسیاری از مردم هم تحت تاثیر فضاسازی قرار می گرفتند و طوطی وار هرچه آنها می گفتند را تکرار می کردند.
آیا جریان هایی که درزمینه توافق 25 ساله با چین و یا 20 ساله با روسیه را به یاد دارید، و به یاد دارید چه فضاسازی هایی راه افتاد؟
آیا فکر می کنید این فضاسازی های مسموم به نفع کیست؟
آیا فکر می کنید اینکه ایران با دیگر کشورها همکاری های طولانی مدت نداشته باشد و آمریکایی ها و اروپایی ها بتوانند ایران را محاصره اقتصادی کنند به نفع کیست؟
یا شاید بهتر باشد سوال کنیم به ضرر کیست؟
قطعا بزرگترین متضرر مردم و ملت ایران خواهند بود چرا که همه نوع فشارهای اقتصادی را مجبور خواهند بود تحمل کنند.
این روزها بحث شکست سنگین تیم ملی فوتبال ایران در جامعه نقل محافل است.
Церемония открытия ЧМ-2022 по футболу на стадионе ЭльБайт в Катаре - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
شکست سنگین تیم ملی ایران در مقابل انگلیس
هر جا در خیابان تردد می کنید مردم را ناراحت می بینید و آنهایی که تا چند صباح پیش در زمره منتقدین تیم ملی بودند شاکی از اینکه چرا گول برخی ستون پنجمی ها را خوردند و به جای حمایت از تیم ملی کشورشان با فضاسازی بر علیه این تیم همراهی کردند ویا در مقابل ستون پنجمی ها سکوت اختیار کردند.
همین ماجرا نشان می دهد که ته دل مردم ایران از این ماجرا بسیار پر است.
بماند که برخی سعی می کنند رفتار خود را توجیه کنند تا از ناراحتی خود بکاهند و در مقابل دیگران کم نیاورند، آنچه ته دلشان است مهم است.
امروز عربستان موفق شد تیم آرژانتین را شکست دهد و بسیاری حرف و حدیث ها از اینکه عربستان پول هنگفتی را به برخی بازیکنان تیم آرژانتین پرداخت کرده تا در این بازی ببازد مطرح شد.
البته اگر بازی را دیده باشید می بینید واقعا تیم ملی عربستان هم بسیار خوب ظاهر شد وتیم آرژانتین بسیار ضعیف بازی کرد.
به هر حال روز قبل این بازی برخی را با اتوبوس آوردند ورزشگاه تا بیایند تیم ایران را هو کنند و تماشاچیان ایرانی مبهوت مانده بودند.
اکثر اینهایی را که آورده بودند از همان عوامل مزدور مستقر در آلبانی و انگلیس و فرانسه و کانادا و... بودند که با هزینه یک مجموعه که خود را مجموعه غیر دولتی معرفی می کند به قطر سفر کرده اند و این موسسه کل هزینه سفر آنها را تامین کرده.
آیا نیاز به فکر کردن دارد تا بدانیم بودجه این جریان از کجا تامین شده؟
جالب اینکه طبق گفته برخی که در استادیوم حضور داشتند بیش از نود درصد اینها ایرانی نبودند وفقط یکی دو شعار را به آنها آموزش داده بودند که در استادیوم و بیرون آن فریاد بزنند.
درون کشور هم که همه می دانند رسانه های دشمن ملت ایران و کارمندانشان که شناسنامه های انگلیسی و اروپایی و آمریکایی و کانادایی دارند چه فضا سازی مسمومی را ایجاد کردند و چه قدر از مردم ایران گول آنها را خوردند.
با توجه به اینکه این رسانه ها و نیروهایشان تابعیت کشورهای دشمن با ملت ایران را دارند و بودجه شان از همان منابعی تامین می شود که سیاهی لشکر به قطر برده اند، آیا نیاز است که تحلیل مفصل انجام دهیم که جریان چیست؟
خوب حالا بیایید درباره همین جریان فوتبال پازل ها را کنار هم بچینیم.
تیم ایران روحیه اش را از دست می دهد و در مقابل انگلیس شکست مفتضحانه می خورد و در مقابل تیم عربستان سعودی یک پیروزی در مقابل تیم صاحب نامی به نام آرژانتین به دست می آورد.
آیا می توانید خودتان اجزای پازل را کنار هم بچینید؟
توجه داشته باشید پشت پرده همه این ماجراها، یعنی فضاسازی بر علیه ایران یک مجموعه است و بودجه از یک جا تامین می شود.
مجموعه ای که می خواهند ایران نتواند هیچ مانوری در زمینه روابط بین الملل بدهد (ایران نتواند قرارداد های بیست و بیست وپنج ساله داشته باشد ولی آنها بتوانند)، همچنین می خواهند وحدت ملی ایرانیان را بشکنند و احساس تحقیر به مردم ایران بدهند تا در نهایت ضربه اصلی خود را وارد کنند و آن هم جز حمله و نابودی ایران چیزی نیست.
امروزه نیروهای مسلح ایران توانسته اند چهار ستون مملکت را نگه دارند و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب از مرزهای کشور حمایت کنند و مرزهای مجازی کشور را چند هزار کیلومتر آنطرف تر ببرند تا دشمن نتواند به سرزمینمان تعرض کند اما دشمن از طریق ستون پنجمی ها وارد ماجرا شده و تلاش دارد از درون به ما ضربه بزند.
امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
تجهیز نیروی دریایی ارتش ایران به بالگرد هجومی و پهپادهای با بُرد 2 هزار کیلومتر
البته باید بگویم نمی توان انکار کرد که به وجود آمدن این ستون پنجمی ها تقصیر همه طرف ها است و اگر برخی با تدبیر عمل کرده بودند شاید فضا برای ایجاد شدن این ستون پنجمی ها وجود نمی آمد، ولی به هر حال باید توجه کنیم که اگر هم درون کشور با هم اختلافاتی داریم و دعوا داریم همه اش برای سربلندی ایران و ایرانیان است و باید ایرانی باشد که سر آن دعوا کنیم.
امروزه هدف دشمن نابود کردن ایران است و اگر حواسمان نباشد آنها نقشه خود برای تکه تکه کردن ایران را اجرا می کنند و آنوقت دقیقا مشابه همین جریانی که امروزه برای بسیاری ایرانیها رخ داده و افسوس می خورند که چرا گول دشمن را خورده اند و از تیم ملی شان حمایت نکرده اند پیش می آید ولی اینکه دیر شده باشد یا نه دیگر خدا می داند.
در بسیاری از دیگر کشورها مردم دیر متوجه ماجرا شدند و هم کشورشان نابود شد هم خودشان بد بخت شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала