اردوغان روسیه را به عدم انجام تعهدات در قبال سوریه متهم کرد

اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2022
اشتراک
اردوغان روسیه را به ناتوانی در اجرای تعهدات ضد تروریستی در سوریه و عراق متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که طرف روسی به تعهدات خود مبنی بر "پاکسازی" مناطق سوریه از وجود گروه‌های مسلح کرد بر اساس توافقنامه سال 2019 عمل نکرده است.
در اکتبر 2019، فدراسیون روسیه و ترکیه یادداشت تفاهمی 10 ماده‌ای امضا کردند، به ویژه در مورد معرفی واحدهای پلیس نظامی روسیه و خدمات مرزی سوریه از مرز با ترکیه در خارج از منطقه عملیات ترکیه "منبع صلح" برای تسهیل خروج نیروهای کرد و تسلیحات آنها در 30 کیلومتری مرز سوریه و ترکیه. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه سپس گزارش داد که عقب نشینی کردها زودتر از موعد مقرر انجام شده است. پس از آن گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه آغاز شد.
ما همچنین در سال 2019 با طرف روسی در سوچی توافق داریم. آنها مسئول پاکسازی منطقه از وجود تروریست ها هستند. متأسفانه اگرچه بارها این موضوع را به آنها یادآوری کردیم، آنها این کار را نکردند و نکردند. ما گفتیم که ما انجام نمی دهیم. ساکت باش و اگر خودشون نمیتونن اونجا علیه تروریست ها گام بردارند اینجا هیچ محدودیتی نداره ادامه این عملیات در دستور کاره. ما هر کاری لازم بود از زمین و هوا انجام دادیم. به این کار ادامه می دهیم. او در بازگشت از قطر به خبرنگاران در هواپیما گفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала