دیپلماسی انرژی در راه مبارزه با تحریم های نفتی علیه ایران

© Depositphotos.com / Maxxyustasنفت ایران
نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
اشتراک
عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران: ایران با دیپلماسی خوبی که ایجاد کرده، با روسیه در زمینه همکاری و سوآپ گاز به توافق نهایی رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم ایران اظهار داشت که ایران با دیپلماسی خوبی که ایجاد کرده، در آمریکای جنوبی سهامدار پالایشگاه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شد و حالا نیز با روسیه در زمینه همکاری و سوآپ گاز به توافق نهایی رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به راهکارهای خنثی سازی تحریم‌های نفتی افزود: "با جنگ روسیه و اوکراین، روسیه اروپا را تحت تحریم‌های گازی قرار داد که با این وجود آمریکا نتوانست ذخایر نفتی خود را وارد بازارهای جهانی کند تا خلا بازار روسیه را پر کند.
اخیراً نگاه می‌کنیم که کشورهایی اروپایی که طی این سال‌ها بر طبل تحریم می‌کوبیدند و هم‌صدا با آمریکا علیه ایران تحریم می‌کردند، دست نیاز دراز کردند و جمهوری اسلامی با یک دیپلماسی انرژی نرم و فرامنطقه‌ای توانست نظر اروپایی را به خود جلب کند تا خلا نفتی و گازی پر کند.
آلکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2022
معاون نخست وزیر روسیه: روسیه و ایران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری می کنند
معاملات ایران و روسیه در زمینه واردات گاز یک تامین اقتصادی خوب است که منجر به اشتغال‌زایی می‌شود، حال اگر بخواهیم گاز را وارد کشور کنیم، نیاز به یک صنعت داریم که شبکه‌های انتقال را باید از صنعت داخل تامین کنیم.
وقتی با یک قیمت وارد و با نرخ بالاتر صادر کنیم، این امر منجر به رونق صنعت می‌شود که با این وجود می‌توان گفت نسخه اروپایی همگام با آمریکایی‌ها منسوخ شده است، امروز بازار خرید نفت ایران جای جای جهان صورت می‌گیرد.
مسیر تولید نفت مشخص است. ایران با دیپلماسی خیلی خوبی که ایجاد شد به سهامدار شدن پالایشگاه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای در آمریکای جنوبی شریک است و همواره همجوار و شریک‌ جدید ونزوئلا و کشورهای همجوار می‌شود.
تحریم‌های نفتی شکست خورده است. با دیپلماسی سیاسی و شرکای جدید دیگر تحریم‌های نفتی احساس نمی‌شود. ایران با دیپلماسی خیلی خوبی که ایجاد کرد، در آمریکایی جنوبی سهامدار پالایشگاه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای شد و حالا نیز با روسیه در زمینه همکاری و سوآپ گاز به توافق نهایی رسیده است. با اتمام بازسازی اولین پالایشگاه فراسرزمینی، ایران علاوه بر سهامدار شدن در این پالایشگاه، روزانه فروش نفت خام خود را نیز افزایش داد.
پهپادهای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2022
اسپوتنیک توضیح می دهد
چگونه اعتیاد غرب به تحریم ها با قضیه پهپادهای ایرانی شدیدتر شد؟
در باره تاثیر شرکت‌های دانش بنیان در شکست تحریم‌های نفتی باید گفت که صنعت دانش بنیان ما مورد قبول کشورهای مدعی جهان است به طوری که در شرایط کنونی که روسیه تحت تحریم اروپا و کشورهای غربی است، اعلام کردند که مایحتاج فنّاوری ما را از مپنا بگیرند که در بحث نیرو و انرژی یکی از قطب‌های صنعت داخل است.
ایران قطب صنعت‌گر صادرکننده فنّاوری است. وقتی روسیه مدعی امروز مایحتاج خود را به جای کشورهای اروپایی از ما تامین می‌کند، که صنعت ما مشتری خوبی دارد و ایران یک‌قطب صنعت‌گر صادرکننده فنّاوری است که این امر نشان دهنده موفقیت جوانان و دانشمندان صنعت است.
امروز صادرکننده فنّاوری هستیم به طوری که قطعات مورد نیاز صنعت تولید داخل از نمونه خارجی بسیار مؤثرتر است که این امر نشان می‌دهد که پیشرفت علمی به اقتدار جمهوری اسلامی افزوده است.
تحریم‌های نفتی با تفاهم‌نامه فنّاوری به آن‌سوی مرزها خنثی می‌شود. امروزه می‌بینیم محصولات دانش بنیان‌ها موجب شده تا دنیا به صنعت ما رغبت پیدا کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала