- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

چرا آمریکا به اوکراین اولتیماتوم می‌دهد؟

© AP Photo / Carolyn Kasterسازمان سیا آمریکا
سازمان سیا آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
اشتراک
تحلیلگر سابق سیا: من نمی‌خواهم ما در تله یک درگیری بی‌پایان در اوکراین گرفتار شویم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیوز مکس"، فیلتز، تحلیلگر سابق سیا اظهار داشت که ایالات متحده باید نشان دهد که واشنگتن تنها در صورتی کمک به کی‌یف را ادامه خواهد داد که اوکراین موافقت خود با نشستن پشت میز مذاکره با روسیه را اعلام کند.
وی در ادامه افزود: " ما باید خواستار مشارکت اوکراین در مذاکرات صلح باشیم. نیاز به نوعی فرآیند مستمر وجود دارد که به پایان این درگیری کمک کند."
این تحلیلگر همچنین گله کرد که کمک به اوکراین در حال تخلیه ذخایر مهم نظامی در ایالات متحده است. به نظر او، واشنگتن باید با دقت بر روند خرج هزینه اختصاص داده شده به کی‌یف نظارت کند. "من نمی‌خواهم ما در تله یک درگیری بی‌پایان در اوکراین گرفتار شویم".
پس از گزارش رسانه های غربی در مورد سوق دادن کی‌یف به گفتگو با مسکو، رئیس جمهور اوکراین در مورد امکان مذاکره با روسیه گفت که این مذاکرات مشروط به احیای تمامیت ارضی کشور و جبران خسارات، است. همزمان، مقامات کی‌یف عدم امکان برگزاری مذاکرات را بطور قانونی به تصویب رساندند و زلنسکی بارها اعلام کرده است که با انجام مذاکرات موافقت نخواهد کرد.
مسکو به ناهماهنگی موضع اوکراین اشاره کرد، اما تاکید کرد که روسیه همچنان آماده گفتگوست و هیچ پیش شرطی برای این موضوع ارائه نمی کند.
نگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
وزارت خارجه روسیه: هیچ کس نمی تواند از مجازات به خاطر اعدام اسرای روس در اوکراین فرار کند
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
گفتنی است، غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала