بخش ترک قبرس به دنبال به رسمیت شناختن قبرس شمالی در سراسر جهان

© AP Photo / Nedim Enginsoyبخش ترک قبرس به دنبال به رسمیت شناختن قبرس شمالی در سراسر جهان
بخش ترک قبرس به دنبال به رسمیت شناختن قبرس شمالی در سراسر جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2022
اشتراک
اختصاصی
رهبر ترک قبرس: ما به رسمیت شناختن قبرس شمالی در سراسر جهان دست خواهیم یافت.
به گزارش اسپوتنیک، ارسین تاتار، رهبر جامعه ترک قبرس در مصاحبه ای با اسپوتنیک به مناسبت سی و نهمین سالگرد به رسمیت شناخته شدن جمهوری ترک قبرس شمالی، در خصوص پیشرفت روند مذاکرات برای حل و فصل مسئله قبرس، انتظارات ترک‌های قبرس و چشم‌انداز افتتاح پروازهای مستقیم با روسیه صحبت کرد.
وی بیان داشت: همانطور که می دانید، ما طرفدار ایجاد دو کشور مستقل و برابر در جزیره قبرس هستیم، زیرا متقاعد شده ایم که حل و فصل تنها از طریق حفظ همکاری بین این دو کشور امکان پذیر است. در طول 39 سال گذشته، ما پایه های دولت خود را گذاشته و تقویت کرده ایم. در طول این دهه ها، جامعه بین المللی وضعیت واقعی قبرس را دیده است، بنابراین این روند غیرقابل برگشت است.
در همین حال، به گفته تاتار، رهبری جامعه یونانی طی سال‌ها موضع خود را اصلاح نکرده است: "آنها (یعنی یونانی‌های قبرس) همچنان سرهای خود را در شن پنهان می‌کنند، حتی سعی نمی‌کنند وضعیت واقعی را ببینند. در واقع دو قوم مجزا و دو دولت مجزا در قبرس وجود دارد. و شما باید با حقیقت روبرو شوید - ترکیب آنها غیرممکن است. نمونه های مشابهی را در تاریخ می دانیم. هدایت دو ملتی که به یک زبان مشترک صحبت نمی کنند و پیوندهای فرهنگی قوی ندارند به آینده ای مشترک بسیار دشوار و حتی غیرممکن است. بی عدالتی علیه ترک های قبرس باید متوقف شود. گذشته از این، ترک ها زمانی از طرح عنان حمایت کردند، در حالی که یونانی ها به آن رای منفی دادند. در نتیجه یونانی‌های قبرس به‌طور یکجانبه در اتحادیه اروپا پذیرفته شدند. اما زندگی ادامه دارد و جمهوری ترک قبرس شمالی هر روز در حال تقویت مواضع دولتی خود است.
ما منحصراً مطابق با قوانین بین‌المللی عمل می‌کنیم و متقاعد شده‌ایم که با ادامه گام‌های مستمر، صبورانه و قاطعانه، به رسمیت شناختن جمهوری ترکیه قبرس شمالی در سراسر جهان دست خواهیم یافت. فرآیند به رسمیت شناختن در مرحله اول ماهیت فرهنگی دارد، در مرحله دوم انتصاب متقابل سفرا ایت و اگرچه هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، اما امروزه دانشجویانی از 144 کشور در قبرس شمالی تحصیل می‌کنند. ما هر روز با کشورهای مختلف ارتباط برقرار می کنیم. به تدریج این اتفاق خواهد افتاد.
تاتار در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای خاصی آماده به رسمیت شناختن جمهوری ترکیه قبرس شمالی هستند، گفت: اکنون نمی توانم اطلاعات خاصی ارائه دهم. اما تعدادی از کشورها هستند که ترکیه با آنها روابط دوستانه و بسیار نزدیکی دارد. من معتقدم که کارهای مربوطه با این کشورها در حال انجام است، این موضوع در حال انجام است. این یک گام بسیار به موقع خواهد بود که به ما قدرت می دهد و اقتصاد ما را تقویت می کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала