لاپید: اسرائیل با همکاری آمریکا توانست از احیای برجام جلوگیری کند

© © Emmanuel Dunand / Pool Photo via APلاپید: اسرائیل با همکاری آمریکا توانست از احیای برجام جلوگیری کند
لاپید: اسرائیل با همکاری آمریکا توانست از احیای برجام جلوگیری کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2022
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل: مقامات اسرائیلی با همکاری نزدیک با دولت واشنگتن، موفق شدند از تمدید نشدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران اطمینان حاصل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در جلسه یکشنبه کابینه اعلام کرد: مقامات اسرائیلی با همکاری نزدیک با دولت واشنگتن، موفق شدند از تمدید نشدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران اطمینان حاصل کنند.
وی در جمع بندی کار دولت خود که قرار است به زودی با کابینه جدید جایگزین شود، گفت: "با همکاری بسیار نزدیک با دولت دموکرات [در ایالات متحده]، از تمدید توافق هسته ای با ایران جلوگیری کردیم".
لاپید افزود: "ما علیه زیرساخت‌های تروریستی ایران در همه جا از جمله بسیار دور از مرزهای اسرائیل اقدام کرده‌ایم".
برجام در سال 2015 با ایران به منظور غلبه بر بحران توسعه هسته ای این کشور توسط پنج دایمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان امضا شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی ایالات متحده در سال 2018 تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رهبر کنونی آمریکا، بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته ای نشان داده است. روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل سال گذشته در وین در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала