گزارش و تحلیل

سلاجقه: ایران در کاهش آلایندگی صنایع پیشرفت کرده

© IRNAسلاجقه: ایران در کاهش آلایندگی صنایع پیشرفت کرده
سلاجقه: ایران در کاهش آلایندگی صنایع پیشرفت کرده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2022
اشتراک
اختصاصی
امروز بیست و نهم آبان ماه ۱۴۰۱ بیستمین دوره از نمایشگاه بین المللی محیط زیست در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، در این نمایشگاه شرکت های داخلی ایران و صنایع مختلف از جمله فولاد، پتروشیمی، نفت، گاز و سیمان شرکت داشتند و آخرین دستاورد های خود در حوزه حفاظت از محیط زیست را به نمایش گذاشتند.
آقای دکتر علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
انتظار داشتیم صنایع کشور یک رویه مناسبی را چه از لحاظ علمی، فنی و اقتصادی در زمینه حفظ محیط زیست کشور به پیش بگیرند با توجه به اینکه هر صنعتی که ایجاد میشود به نوعی به محیط زیست کشور خسارت وارد می کنند این انتظار می رفت که جبران خسارت انجام شود و بحث محیط زیست منطقه در مسائل مربوط به موضوعات اجتماعی مورد توجه صنایع قرار بگیرد.
وی تاکید کرد:
امروز شاهد بودیم آنچه در حال رخ دادن است یک همت بلند در مجموعه صنایع کشور، صنایع پالایشگاهی و سایر صنایع وجود دارد که روندی رو به جلو اتخاذ شده تا هم بتوان بر مباحث مربوط به بازسازی و نوسازی صنایع رو به جلو حرکت کنند و هم در خصوص مسائل مربوط به کاهش آلایندگی پیشرفت کنند.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از آبهای بازچرخانی شده در صنایع بیان کرد:
خوشبختانه پیشرفت های خوبی در بعد مسائل مربوط به باز چرخانی پساب ها انجام می شود که در بسیاری از صنایع این موضوع قابل مشاهده است که آب مورد استفاده آب بازچرخانی شده است و سهمیه آبی که از لحاظ منابع زیرزمینی یا به‌ صورت آب سطحی دریافت می‌کردند حذف شده.
این موضوع دستاورد بسیار خوبی برای کشور است و می تواند الگوی مناسبی باشد تا بقیه صنایع در دیگر کشور ها نیز از این الگو استفاده کنند.
آقای دکتر علی سلاجقه همچنین اظهار داشت:
با توجه به اینکه نامگذاری نمایشگاه بین المللی انجام شده و تا کنون به این شکل تشکیل شده بود اما به دلیل زمانبندی آن که پس از کرونا نخستین نمایشگاه در این حوزه بود بنل شد تا اردیبهشت ماه با توجه به فراخوانی که داده شده از شرکت‌های بین‌المللی نیز حضور خوبی داشته باشیم.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر اهمیت پیگیری قانون اسقاط خودرو تصریح کرد:
قانون هوای پاک و اسقاط خودرو باید انجام شود مجلس شورای اسلامی بحث ساماندهی صنعت را مطرح کرد و قانون را ابلاغ کرد که دولت اصلاحیه ای به آن زد و قانون به مجلس بازگشت و مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون کشاورزی و محیط زیست آن را بررسی کردند و در مجلس رای نیاورد و به دولت بازگشت آنچه در حال رخ دادن بود به نفع محیط زیست کشور نبود و ما از نمایندگان تشکر می کنیم که این موضوع به دولت بازگشت داده شد امیدواریم این روند اسقاط خودرو به شکل سابق که به ازای هر یک خودروی تولیدی ۴ خودرو اسقاط شود ادامه داشته باشد.
لازم به ذکر است این نمایشگاه تا دوم آذرماه ادامه خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала