افزایش تردیدها درباره دور دوم ریاست جمهوری بایدن در تولد 80 سالگی وی

© AFP 2023 / Bay Ismoyo/PoolПрезидент США Джо Байден на саммите G20 в Индонезии
Президент США Джо Байден на саммите G20 в Индонезии  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2022
اشتراک
در سالروز 80 سالگی تولد جو بایدن، تردیدها در مورد دور دوم ریاست جمهوری او افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش سرویس مطبوعاتی کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه 80 ساله می شود، او این جشن را در محافل خانوادگی با همسرش جیل و سایر اقوام نزدیک خود جشن خواهد گرفت.
علیرغم چنین سالگرد مهمی از رئیس دولت، که هرگز در تاریخ ایالات متحده آمریکا در داخل دیوارهای کاخ سفید جشن گرفته نشده است، دولت برنامه ای برای برگزاری جشن های برجسته ندارد، بر خلاف مثلاً باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین، که 50 سالگی او در دفتر بیضی شکل با سر و صدا جشن گرفته شد.
چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده از 20 ژانویه 2021 بر سر کار آمده است و حتی در دوران مبارزات انتخاباتی نیز سن بایدن در هاله ای از ابهام قرار داشت. پس از ۲۲ ماه اداره کشور در جامعه و رسانه های آمریکا، سوال اصلی این است که آن خط معقول کجاست که سیاستمداران آمریکایی دیگر نباید در رأس آن کشور باشند؟
در این زمینه، نانسی پلوسی 82 ساله، رئیس کنونی مجلس نمایندگان آمریکا و عضو هم حزبی بایدن، که پنجشنبه گذشته استعفای خود را از رهبری دموکرات ها در مجلس و تمایل به دادن جای خود به نسل جدید، قابل توجه بود.
Премьер-министр Индии Нарендра Моди и президент США Джо Байден смеются в Индонезии  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2022
لیز خوردن بایدن در هنگام حضور در نشست سران 20 + ویدیو
پلوسی اولین بار در سال 1987 به عضویت مجلس نمایندگان انتخاب شد، در سال 2003 رهبر اقلیت دموکرات شد و از آن زمان به عنوان رئیس و رهبر جناح بازنده جایگزین شده است. بنابراین، تصمیم فعلی، با آغاز به کار مجلس جدید در 3 ژانویه 2023، به دوره 20 ساله رهبری پلوسی در قوه مقننه پایان می دهد.
بایدن مسیر شغلی حتی چشمگیرتری را پشت سر خود دارد. او از سال 1973 تا 2009 به عنوان سناتور خدمت کرد. رهبر کنونی آمریکا سپس در دوران باراک اوباما معاون رئیس جمهور بود و از سال 2017، پس از آمدن ترامپ، خود را وقف آموزش، بحث های سیاسی و حمایت از حقوق اقلیت ها کرد تا اینکه در سال 2019 جاه طلبی های ریاست جمهوری خود را اعلام کرد و مسابقه انتخاباتی موفقیت آمیز را آغاز کرد.
اکنون رهبر ملت نیز تمایل خود را برای ماندن در دوره دوم کتمان نمی کند، اگرچه هنوز اعلام رسمی نامزدی نکرده و آن را به ابتدای سال 2023 موکول کرده است.
با این حال، محفوظات همیشگی بایدن، خاطرات او از گذشته که با حقایق مرتبط نیست، و موقعیت‌های شرم‌آور متعدد دیگر فقط به آتش شک و تردید در مورد آینده‌ی حرفه‌ای سیاسی او دامن می‌زند.
رسانه‌ها بدون اینکه ذهن بایدن را زیر سوال ببرند، اخباری درباره کارت‌هایی برای رئیس‌جمهور با دستورالعمل‌های دقیق برای اقدامات او، شایعاتی درباره نگرانی بانوی اول درباره وضعیت همسرش و سیگنال‌های دیگری منتشر می‌کنند که جای تامل دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала