در آمریکا از نزاع علنی زلنسکی با غرب سخن گفتند

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2022
اشتراک
کارلی اولسون در مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز نوشت اختلاف نظر در مورد ارزیابی حادثه موشکی در لهستان به شکاف بین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و غرب منجر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می‌نویسد: "این یک نمونه نادر از مجادله علنی بین اوکراین و متحدانش از جمله واشنگتن است".
نویسنده مقاله یادآوری می کند که زلنسکی همچنان اصرار دارد که کی یف در این اتفاق دست نداشته که با اظهارات ایالات متحده و ناتو مبنی بر اینکه مهمات متعلق به سیستم دفاع هوایی اوکراین است، در تضاد است.
رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت که تردیدی در عدم دست داشتن کشورش در این حادثه ندارد، اما روز بعد خاطرنشان کرد که صددرصد از این موضوع مطمئن نیست.
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره اعدام نظامیان اسیر روسی توسط سربازان اوکراین
رسانه های لهستانی شامگاه سه شنبه از سقوط دو موشک در منطقه لوبلسکی در مرز اوکراین خبر دادند. بر اثر این حادثه دو نفر جان باختند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موشک‌های اوکراینی بودند که برای رهگیری موشک‌های روسیه شلیک شدند.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ارتش روسیه به هیچ هدفی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان حمله نکرده است و تمام اظهارات ورشو در مورد دخالت مسکو دسیسه است. وزارت دفاع روسیه همچنین اشاره کرد که بر اساس نتیجه گیری کارشناسان، عکس های منتشر شده از صحنه حادثه ، قطعاتی از یک موشک اوکراینی برای سامانه اس-300 را نشان می دهد.
به گفته جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پس از نشست اضطراری رهبران گروه 7، داده های اولیه تایید نمی کند که نیروهای روسیه موشک های سقوط کرده را پرتاب کرده باشند. پنتاگون گفت که آنها قصد دارند نه با حدس و گمان، بلکه با حقایق عمل کنند و فرصت کافی برای شفاف سازی وجود دارد.
روز چهارشنبه، آنجی دودا، رئیس جمهور لهستان نیز اذعان کرد که به احتمال زیاد این موشک ها متعلق به اوکراین است.
کرملین اتهامات علیه روسیه مبنی بر دخالت در این حادثه را نمونه ای از واکنش ناشی از روس هراسی دیوانه وار خواند که بر اساس هیچگونه اطلاعات واقعی نبوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала