پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه ای را ارائه کرد که روسیه را به عنوان "حامی تروریسم" می شناسد

© Depositphotos.com / artjazzپارلمان اروپا
پارلمان اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
اشتراک
پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه ای را منتشر کرد که در آن روسیه را به عنوان کشور "حامی تروریسم" می شناسد.
به گزارش اسپوتنیک، پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه ای را منتشر کرده است که قرار است در نشست عمومی استراسبورگ در 23 نوامبر برای به رسمیت شناختن روسیه به عنوان "دولت حامی تروریسم" به رای گذاشته شود.
در این سند، اتحادیه اروپا "روسیه را یک کشور تروریستی به شمار آورده و تمام اقدامات این کشور (به ویژه در رابطه با اوکراین) را به عنوان حملات تروریستی به رسمیت می شناسد. همچنین از شورای اروپا و کشورهای عضو می خواهد روسیه را به عنوان یک کشور تروریستی به رسمیت شناخته و اقدامات موثرتری را در راستای انزوای بین المللی همه جانبه از طریق خاتمه همکاری با این کشور، قطع تماس با نمایندگان این کشور و اخراج سفرای روسیه، از جمله از سازمان های بین المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل و گروه 20 انجام دهند".
نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار "استفاده از دارایی های دولتی و خصوصی مسدود شده روسیه برای جبران اقدامات تروریستی روسیه یا از طرف آن، به ویژه در قبال اوکراین" خواهند شد.
اتحادیه اروپا همچنین خواستار به روز رسانی سیاست اتحادیه اروپا در قبال روسیه و ایجاد رژیم ویژه ای شد که به اتحادیه اروپا اجازه می دهد کشورها را به عنوان تروریست به رسمیت بشناسد و "محدودیت های اقتصادی و دیپلماتیک جدی" را علیه آنها و کشورهای همکار اعمال کند.
گزارش شده است که قطعنامه تصویب شده توسط پارلمان اروپا برای آشنایی به دولت های اتحادیه اروپا و کشورهای گروه 20، شورای اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، کمیته بین المللی سازمان ملل ، صلیب سرخ، دادگاه کیفری بین المللی، شورای نوردیک، و همچنین به طور جداگانه به دولت و پارلمان های روسیه و اوکراین ارسال خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала