مجارستان تحریم ها علیه روسیه را بدترین واکنش اتحادیه اروپا خواند

© Sputnik / Valeriy MelnikovМинистр внешнеэкономических связей и иностранных дел Венгрии Петер Сиярто в Москве
Министр внешнеэкономических связей и иностранных дел Венгрии Петер Сиярто в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه مجارستان: تحریم‌ها علیه روسیه بدترین پاسخ اتحادیه اروپا بود.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در مراسم "به تحریم‌ها نه بگو!" گفت، رهبران اروپایی که از اقدامات محدودکننده علیه روسیه حمایت کردند و در نتیجه اقتصاد اتحادیه اروپا را به رکود نزدیک‌تر کردند، باید استعفا دهند.
وی تاکید کرد که اکنون بروکسل در تلاش است تا تصمیمات اشتباه خود را توجیه کند. به گفته وی، تمایل به اعمال تحریم‌های جدید بیشتر به دلیل عدم تمایل اتحادیه اروپا به پذیرش مسئولیت شکست آنهاست.
وزیر امور خارجه گفت: "سپس رهبرانی که از تحریم‌ها حمایت کردند، باید می‌آمدند و می‌گفتند به خاطر آنها اقتصاد اروپا به رکود نزدیک می‌شود و استعفا می‌دادند.
سیجارتو همچنین تاکید کرد که اقدامات محدودکننده "بدترین پاسخ" اتحادیه اروپا به آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین است و از هموطنان خواست در دوره رایزنی های ملی علیه آنها صحبت کنند. وی همچنین یادآور شد که بوداپست در زمینه تامین گاز با مسکو همکاری می کند و بدون این همکاری، زیرساخت های کشورش بسیار دشوار بود.
در پایان ماه سپتامبر، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان از راه اندازی اولین رایزنی ملی در اروپا برای اطلاع از نظر شهروندان در مورد تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه خبر داد. وی از همه شهروندان کشور خواست تا نظر خود را اعلام کنند و بدین ترتیب به افزایش قیمت انرژی ناشی از محدودیت های "بروکسل بر کشورهای اتحادیه اروپا پایان دهند". به گفته وی، اگر اتحادیه اروپا سیاست تحریمی را تغییر دهد، قیمت ها در اروپا طی چند روز به نصف کاهش می یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала