ساخت اولین هواپیمای برخاست عمودی در روسیه آغاز شد

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر کارخانه هواپیما سازی در روسیه
کارخانه هواپیما سازی در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
اشتراک
ساخت اولین هواپیمای برخاست و فرود عمودی در روسیه آغاز شده و اکنون آزمایش‌های سیستم‌های تشکیل دهنده چنین هواپیمایی در حال انجام است.
به گزارش اسپوتنیک، در شرکت "اکولیبری"، سازنده هواپیمای جدید ضمن اعلام این خبر خاطرنشان ساختند :"متخصصان شرکت در حال ساخت اولین هواپیمای برخاست و فرود عمودی در روسیه هستند. اکنون مرحله اول طراحی هواپیما مطابق با استانداردهای فعلی هوانوردی تکمیل شده و آزمایشات سیستم های جداگانه آن در حال انجام است. هواپیمای جدید هواپیمای مجهز به نیروگاه هیبریدی خواهد بود. قابلیت برخاست و فرود عمودی با موتورهای الکتریکی طراحی شده توسط ما تأمین خواهد شد."
این محصول برخلاف هلیکوپتر دارای مکانیسم‌های پیچیده‌ای مانند swashplate یا جعبه دنده نخواهد بود که باعث کاهش هزینه می‌شود. هواپیمای برخاست و فرود عمودی از اویونیک مدرن روسی برخوردار خواهد شد و عمدتاً با استفاده از قطعات تولید شده در روسیه ساخته خواهد شد.برخی از انواع هوایپمای جدید مقرون به خصوص برای مسیرهای طولانی به صرفه تر از هلیکوپتر خواهد بود، ، زیرا بال بزرگ آن می تواند مشخصات آیرودینامیکی بالایی را ارائه دهد".
الکسی روگوزین رئیس شورای علمی و فنی شرکت اکولیبری گفت، این هواپیما تا 1200 کیلومتر برد پرواز داشته و سرعت پرواز آن حدود 270 کیلومتر در ساعت خواهد بود
وی افزود: "این هواپیما و موتور الکتریکی آن کاملاً مطابق با الزامات قوانین هوانوردی ساخته می‌شوند که گرفتن گواهینامه مرغوبیت و عملکرد واقعی آن را برای اهداف تجاری و سایر اهداف خاص را تضمین می‌کند".
در جهان، شرکت هایی مانند ایرباس، امبرائر، هیوندای و تویوتا در حال حاضر به اجرای پروژه های ساخت هواپیماهای غیر نظامی برخاست و فرود عمودی اشتغال دارند. در روسیه، تا همین اواخر چنین پیشرفت هایی حاصل نشده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала