ترس اصلی زلنسکی در رابطه با حادثه موشکی در لهستان اعلام شد

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
اشتراک
ترس اصلی زلنسکی در رابطه با حادثه موشکی در لهستان اعلام شد یورگن مدوم استاون، استاد آکادمی نظامی دانمارک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی TV2 ابراز عقیده کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به دلیل ترس از دست دادن حمایت غرب، روسیه را مسئول حادثه موشکی در لهستان دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس خاطرنشان کرد، زلنسکی با اظهارات خود "اعتماد جهانی را به خطر انداخت". استون گفت: "شاید لازم باشد در آینده، اظهارات رئیس جمهور اوکراین با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد - حداقل تا زمانی که حقایق معلوم شود. من معتقدم که این بار غرب همه چیز را درست انجام داد."
به گفته وی، رهبری اوکراین نگران آن است که غرب حمایت خود را کاهش داده و کی یف را از کمک های خود محروم کند و دقیقاً "ترس از دست دادن حمایت سیاسی و مادی" کشورهای غربی زلنسکی را مجبور کرد با "کارت ضعیف" اتهامات علیه روسیه بازی کند.
این کارشناس گفت: " به این دلیل زلنسکی روی موضع خود ایستاده است. او در نهایت تلاش می‌کند داستانی را که بتواند اوکراین را از حمایت غرب محروم کند، حتی اگر صحبت بر سر تصادف ناگوار باشد، مطرح نکند". در عین حال، استاون تردیدی ندارد که "دیر یا زود غرب اظهارات زلنسکی را بررسی خواهد کرد."
سخنرانی نخست وزیر روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2022
مدودف: کمک مالی برای اوکراین به موضوع حساسی در آمریکا تبدیل شده
شامگاه 15 نوامبر، موشک هایی به خاک لهستان در نزدیکی مرز با اوکراین اصابت کرد و دو نفر کشته شدند. ورشو در ابتدا اعلام کرد که این موشک روسی است و خواستار تشکیل شورای ناتو شد. سپس دیرتر روز چهارشنبه، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، اذعان کرد که این موشک ها به احتمال زیاد متعلق به اوکراین است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پایان نشست اضطراری رهبران گروه ۷ گفت که داده‌های اولیه تأیید نمی‌کند که نیروهای روسیه موشک سقوط کرده را پرتاب کرده‌ باشد. زلنسکی روز چهارشنبه گفت که شکی ندارد که کیف در حادثه لهستان دست نداشته است. با این حال، بایدن در پاسخ به اظهارات وی خاطرنشان کرد که بیانیه زلنسکی نمی تواند به عنوان شاهدی بر عدم دخالت اوکراین در وضعیت اضطراری باشد. پیش از این، زلنسکی در روز پنجشنبه گفت که 100 درصد مطمئن نیست که چه اتفاقی افتاده است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ارتش به هیچ هدفی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان حمله نکرده است و تمام اظهارات ورشو در مورد دخالت مسکو دسیسه است. این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که بر اساس نتیجه گیری کارشناسان، عکس های منتشر شده از صحنه حادثه ، قطعاتی از یک موشک اوکراینی برای سامنه اس-300 را نشان می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала