رئیس جمهور ایران: اتفاقات اخیر همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2022
اشتراک
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اظهار داشت : برخی افراد سعی دارند خوب را بد و بد را خوب جلوه دهند؛ می‌خواهند ادارک‌ها را عوض کنند، نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند و نقاط قوت را کوچک‌سازی کنند و آنها را کم‌ها نشان دهند. این همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه (26 آبان) در همایش ملی جهاد تبیین، اظهار داشت: آنچه ما در فرهنگ اسلامی از جهاد تبیین که سخن حکیمانه رهبری در مقطعی بیان فرموده‌اند و تاکید کرده‌اند جهاد تبیین است. طبق بیان قرآن شایعه‌پراکنان و دروغ‌پردازان همچون منافقین و کافرین هستند. دروغ‌پردازان و شایعه‌پراکنان، کسانی که می‌خواهند ادراک و شناخت را آن طور که خودشان می‌خواهند رقم بزنند و جنگ شناختی به راه می‌اندازند و اینها مانند منافقان است.
وی با بیان اینکه ایجاد ادراک صحیح اهمیت بسیاری دارد، افزود: این افراد سعی دارند خوب را بد و بد را خوب جلوه دهند؛ می‌خواهند ادارک‌ها را عوض کنند، نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند و نقاط قوت را کوچک‌سازی کنند و آنها را کم‌ها نشان دهند. این همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم. باید متناسب با این جنگ آرایش را ایجاد کرد؛ اما امروز آرایش مناسب با این جنگ وجود ندارد. آرایش متناسب این جنگ در نیروی انسانی آگاه، سمت‌گیری، اقدام به موقع، سخن هنرمندانه، نفوذ در مخاطب و مخاطب‌شناسی است.
 تیم ملی فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
رئیسی: در جام جهانی به دنبال شادی دل مردم باشید
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین گفت: 43 سال جهاد، دفاع ایستادگی، اقدامات خلاقانه و ابتکاری، پیشرفت‌های بسیار در حوزه علم و فناوری که باید برای تنویر افکار عمومی بیان می‌شد، در زمان خود انجام نشد و دشمن برخی گره‌های ذهنی را ایجاد کرد. همین گره‌های ذهنی به یک ادراک نادرست تبدیل شد و این ادراک نادرست به تصمیم ناصحیح و اعمال ناشایست منجر شد. اول گره بود، بعد باور شد و بعد از آن به تصمیم و اراده و جلوه‌های بعدی تبدیل شد.
رئیسی با طرح این سوال که چه کسانی باید این گره ذهنی را برطرف کنند؟ بیان داشت: افراد مطلع باید این گره‌های ذهنی را باز کنند. روابط عمومی‌ها پل میان مردم و مسئولان هستند. این پُل دو طرفه است، یعنی هم سخنان مردم را به مدیران و هم سخنان مدیران را به مردم انتقال می‌دهد. هم سیاست‌های مصوب را برای مردم تبیین کنند و هم سوالات مردم را برای مسئولان بازگو کنند. این پُل ارتباطی باید به خوبی عمل کند. برای انجام وظیفه خود ابزارهای خاصی نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала