- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای اوکراینی ده خمپاره "ناتویی" در دونتسک شلیک کردند

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه تصاویری از کار سامانه موشکی اسمرچ طی عملیات ویژه را نشان داد + فیلم
وزارت دفاع روسیه تصاویری از کار سامانه موشکی اسمرچ طی عملیات ویژه را نشان داد + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2022
اشتراک
نیروهای اوکراینی ده خمپاره "ناتویی" در دونتسک شلیک کردند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نمایندگی جمهوری مردمی دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی جنایات نظامی اوکراین ، نیروهای اوکراینی در مناطق کی یفسکی و کویبشفسکی دونتسک ده خمپاره با کالبر 155 میلی متر شلیک کردند.
این سازمان در کانال تلگرامی خود می گوید : "پس از ساعت 6:00 حمله ای از سمت گروههای نظامی اوکراین در این جهت ثبت شد: 08:45 به منطقه مسکونی نتایلووا – شهر دونتیک ( منطقه کوویشفسکی): چهار خمپاره با کالیبر 155 میلی متر شلیک شد. این نمایندگی افزود که در ساعت 10.20 و 10.35 نیروهای اوکراینی به مناطق کی یفسکی و کوویشفسکی شش خمپاره با کالیبر 155 میلی متر شلیک کردند."
همچنین در ساعت 11:15 نیروهای اوکراینی سه خمپاره با کالیبر 155 میلی متر به منطقه چرونگواردیسکی شلیک کردند.
توپخانه با کالیبر 155 توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده آمریکا هویتزرM777 با کالیبر 155 ارسال کردند که نیروهای اوکراینی دائما از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک استفاده می کنند.همچنین آلمانی ها توپ های خودکشش 155 میلی متر هویتزر مدل PzH 2000 ولهستانی ها توپ های خودکشش Krab و فرانسوی ها توپ های خود کشش CAESAR با همان کالیبر را برای نیروهای کی یف ارسال کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала