موتور موشک آمریکایی در نزدیکی شهر دونتسک کشف شد + فیلم

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر موتور موشک آمریکایی در نزدیکی شهر دونتسک کشف شد
موتور موشک آمریکایی در نزدیکی شهر دونتسک کشف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2022
اشتراک
موتور موشک ضد رادار پرسرعت آمریکایی AGM-88 HARM با دوره گارانتی منقضی شده در نزدیکی شهر دونتسک توسط ساکنان محلی پیدا شد.
به گزارش اسپوتنیک، این موشک با توجه به مارک خود در سال 1991 تولید شده و دوره گارانتی آن 25 سال پیش به پایان رسیده است. احتمالاً موشک نتوانست به هدف اصابت کند و بطور خودکار تخریب شده است.
پیش از این، موارد مشابه بارها در قلمرو جمهوری خلق دونتسک و مستقیماً در شهر دونتسک رخ داده است - موشک های کهنه که با روش های مبتدیانه روی هواپیماهای اوکراینی نصب شده اند، اغلب به اشتباه عمل کرده و در نتیجه غیرنظامیان نیز آسیب می بینند.
از جمله 25 اکتبر، کارشناسان کمیته تحقیق روسیه در مورد موشک باران نوبتی شهر دونتسک تحقیات انجام دادند. در آن زمان یک موشک آمریکایی دیگر بدون هیچ دلیل مشخصی، در یک بخش مسکونی در مرکز شهر در نزدیکی یک پیتزا فروشی سقوط کرد، غیرنظامیان مجروح شدند و این پیتزافروشی ویران شد. در محل، قطعات موشک‌های احتمالاً "هارم" HARM))، کشف و ضبط شد. با توجه به اینکه هیچ تأسیسات نظامی در منطقه آسیب دیده وجود ندارد، احتمالاً این مورد نیز حاکی از استفاده از موشک های آمریکایی معیوب ارائه شده توسط ایالات متحده به کی یف بود.ه است
موشک ضد رادار AGM-88 HARM (High-speed Anti-Radiation Missile) توسط نیروی هوایی ایالات متحده از سال 1983 مورد استفاده قرار گرفت. حداکثر سرعت این موشک 2280 کیلومتر در ساعت یا 630 متر در ثانیه اعلام شده است، برد آن در صورت استفاده در ارتفاعات زیاد تا 100 کیلومتر است. برای مقایسه: حداکثر سرعت موشک های ضد رادار روسی Kh-31 و Kh-58 به ترتیب از 1000 و 1100 متر در ثانیه و برد پرتاب بیش از 200 کیلومتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала