روسیه روند رسیدگی به پرونده هواپیمای MH17 را مغرضانه خواند

© AP Photo / Mike Corderروسیه روند رسیدگی به پرونده هواپیمای MH17 را مغرضانه خواند
روسیه روند رسیدگی به پرونده هواپیمای MH17 را مغرضانه خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه: روند رسیدگی به پرونده هواپیمای MH17 بر اساس یک دستور سیاسی است، این امر مغرضانه است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو از اینکه دادگاه لاهه اصول عدالت بی طرفانه را به خاطر مصلحت سیاسی نادیده گرفته است متاسف است.
در این بیانیه آمده است: "هم روند و هم نتایج رسیدگی نشان می‌دهد که بر اساس یک دستور سیاسی برای تقویت نسخه‌ای که لاهه و همکارانش در تیم تحقیقات مشترک درباره دخالت روسیه در این فاجعه مطرح کرده‌اند، بوده است".
این وزارت خانه خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه طرف این پرونده نیست، با وجود این، دادستانی هلند به هر طریق ممکن سعی کرد پرونده را به گونه ای متفاوت ارائه کند.
هواپیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2022
دادگاه لاهه اعلام کرد که سامانه "بوک" که از آن هواپیمای MH17 زده شده، از روسیه آورده شده بوده است
این دپارتمان خاطرنشان کرد: "به دادگاه نقش یک فرد اضافی محول شد که وظیفه او تطبیق پایه شواهد مربوطه با محکومیت و نادیده گرفتن حقایق مخالف آن بود. همانطور که می بینیم، تمیس هلندی با وظیفه خود کنار آمد."
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که دادگاه در طول کل فرآیند تحت فشار بی‌سابقه‌ای از سوی سیاستمداران هلندی، نمایندگان دادستانی و رسانه‌های هلندی قرار داشت که نتیجه‌ای با انگیزه سیاسی را تحمیل کردند.
این وزارتخانه افزود: "ما عمیقاً متأسفیم که دادگاه لاهه اصول عدالت بی‌طرفانه را به نفع وضعیت سیاسی کنونی نادیده گرفته و در نتیجه ضربه جدی به کل سیستم قضایی هلند وارد کرده است".
روز پنجشنبه، دادگاه ایگور گیرکین، سرگئی دوبینسکی و لئونید خارچنکو اوکراینی را به دلیل سرنگونی پرواز MH17 در شرق اوکراین در سال 2014 و کشتن 298 مسافر آن مجرم شناخته و آنها را غیابی به حبس ابد محکوم کرد. در همان زمان، دادگاه لاهه، متهم چهارم روسی الگ پولاتوف را بی گناه تشخیص داد و درخواست دادستانی برای زندانی کردن او را رد کرد. پولاتوف از مسئولیت مطالبات غرامت معاف شد. بقیه طبق تصمیم دادگاه هلند باید در مجموع ۱۶ میلیون یورو به خانواده قربانیان بپردازند.
دادگاه به طور مستقیم استفاده از سیستم دفاع هوایی بوک را علیه پرواز MH17 در طول فرآیند صدور حکم به روسیه مرتبط نکرد، اگرچه اظهار داشت که روسیه در آن زمان کنترل جمهوری خلق دونتسک را در اختیار داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала