رسانه ها: اسرائیل میلیون ها دلار برای کمک به اوکراین تحت فشار آمریکا هزینه کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاسرائیل و فلج هسته ای ایران
اسرائیل و فلج هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2022
اشتراک
هاآرتص: اسرائیل میلیون ها دلار برای کمک به اوکراین تحت فشار آمریکا هزینه کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هاآرتص، اسرائیل میلیون ها دلار را برای خرید برخی "مواد استراتژیک" برای اوکراین تحت فشار ایالات متحده هزینه کرده است.
این نشریه می‌گوید: تحت فشار ایالات متحده، اسرائیل اخیراً موافقت کرد که میلیون‌ها دلار برای خرید "مواد استراتژیک" برای عملیات‌های رزمی اوکراین تأمین مالی کند.
بر اساس گفته روزنامه نگاران به دست آمده از منابع دیپلماتیک اروپایی، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار آن شد که تل آویو محدود به تدارکات منحصراً بشردوستانه و گسترش کمک ها به کیف و انتقال آن به ویژه سیستم های دفاع هوایی باشد.
در نتیجه، طرفین بر سر صادرات "مواد راهبردی" از طریق یکی از کشورهای ناتو که از جمله به اوکراین تسلیحات می دهد، به توافق رسیدند. این روزنامه خاطرنشان می کند که اسرائیل هزینه این کمک را پرداخت که میلیون ها دلار هزینه داشت و این کشور مواد لازم را خریداری و به کیف تحویل داد. رسانه ها مشخص نکردند که دقیقاً چه چیزی در خطر است. همچنین خبرنگاران نتوانستند از دفتر نخست وزیر یا وزارت دفاع نظر بگیرند. علاوه بر این، تل آویو موافقت کرد که تسلیحات حاوی قطعات ساخت اسرائیل از جمله اپتیک و سیستم های کنترل آتش را به کی‌یف عرضه کند.
در پایان ماه اکتبر، هیل، به نقل از یوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین، گزارش داد که کی‌یف از کاخ سفید خواسته است تا بر اسرائیل برای ارائه کمک نظامی و بررسی اینکه چگونه با تحریم های ضد روسیه عمل می کند، فشار بیاورد. بر اساس گزارش رسانه ها، این دیپلمات مرتباً با همکار آمریکایی خود توماس نیدس ملاقات می کرد که وی به شوخی او را "سلاح مخفی" خود در مبارزه برای تغییر روحیه در اسرائیل در مورد این موضوع نامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала