اردوغان: در ناتو به این نتیجه رسیده اند که موضوع لهستان ارتباطی به مسکو ندارد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает на пресс-конференции во время саммита G20 на Бали
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает на пресс-конференции во время саммита G20 на Бали - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی خود در اجلاس جی 20 در مورد مسایل مختلف روز جهان صحبت کرد
اردوغان: 6 کشور ناتو به این نتیجه رسیدند که موشکهای سقوط کرده در لهستان ربطی به روسیه ندارد
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در کنفرانس خبری خود در بالی گفت:" شش کشور ناتو به این نتیجه رسیده اند که موشکی که در لهستان سقوط کرده است، روسی نیست".
وی که در حاشیه اجلاس سران جی 20 سخن می گفت افزود:" برای ما مهم است که روسیه بی تقصیری خود در ایم موضوع را اعلام کرده. امروز صبح، صدراعظم آلمان شولتز به من گفت که شش کشور ناتو به این نتیجه رسیدند که این می تواند یک خطای فنی باشد. به گفته آنها، این یک موشک روسی نیست."
آقای اردوغان البته مشخص نکرد که در مورد کدام شش کشور صحبت می کند.
اردوغان همچنین در مورد شرایط بحران اوکراین گفت:" راه رسیدن به صلح از طریق گفتگو می گذرد. در جنگ هیچ برنده ای وجود نخواهد داشت، همه از صلح سود خواهند برد. ما مانند گذشته به تلاش برای حل بحران ادامه خواهیم داد. ما در روابط با روسیه پایه محکمی داریم. در شرایطی که تلاش می کنیم اوکراین و روسیه را پای میز مذاکره بکشانیم، نیازی به ایجاد فضایی برای تبدیل این جنگ به جنگ جهانی سوم نیست".
وی همچنین در رابطه با "توافق غلات" اضافه کرد:" در مورد غلات همانطور که گفتم حجم صادرات از بنادر اوکراین از 10 میلیون تن فراتر رفته است. البته در اینجا هم کودها و هم آمونیاک مهم هستند. کار در این زمینه در حال انجام است. به محض بازگشت، با ولادیمیر پوتین در مورد انتقال کود و آمونیاک روسیه صحبت خواهیم کرد، ما انتظار داریم توافق "معامله غلات" را حداقل برای یک سال تمدید کنیم".
رئیس جمهور ترکیه در پایان با ابراز تشکر از مقامات کشورهای برای ارسال پیام همدردی افزود:" از همه به خاطر پیامهای تسلیتی که پس از حمله تروریستی در استانبول برای ما ارسال شد، سپاسگزاریم. تروریسم در آینده ترکیه و منطقه جایی ندارد. تروریست‌ها نمی‌توانند از سرنوشت تلخی که در انتظارشان است اجتناب کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала