واکنش های متفاوت جمهوری خواهان به نامزدی ترامپ در انتخابات آتی

© AP Photo / Tony Dejakدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2022
اشتراک
چهره های جمهوری خواه آمریکا نسبت به اعلام کاندیداتوری ترامپ جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش های متفاوتی بروز دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری "هیل"، چهره‌های جمهوری‌خواه سه‌شنبه شب در واکنش های خود به اعلام رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبنی بر سومین نامزدی ریاست‌جمهوری اختلاف نظر داشتند، برخی از او به عنوان رهبر برحق حزب جمهوری‌خواه نام بردند و برخی دیگر مدعی شدند که او باید از کانون توجه دور بماند.
"مارجوری تیلور گرین"، نماینده نزدیک ترامپ، پیش از اعلام رسمی رئیس جمهور سابق، نامزدی رئیس جمهور سابق را تایید کرد و زمانی که ترامپ علنا ​​قصد خود را برای نامزدی اعلام نمود، اظهارات قبلی خود را بازنشر کرد.
گرین با به اشتراک گذاشتن کلیپی از رویدادی که در آن ترامپ وعده داده بود در صورت انتخاب برای بار دوم، "آمریکا را در اولویت قرار دهد" نوشت: "رئیس‌جمهور ترامپ از حمایت کامل من به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در سال 2024 برخوردار است".
"تروی نلز" و "اندی بیگز" نیز از رئیس جمهور سابق حمایت کردند و کلیپی از ترامپ را به اشتراک گذاشتند که در آن می گوید: "بازگشت آمریکا همین الان شروع می شود".
"بیگز" گفت: "رئیس جمهور ترامپ رهبر حزب جمهوری خواه است. "بیایید آمریکا را دوباره به بزرگی برسانیم."
سناتور لیندزی گراهام حمایت صریحی از ترامپ ابراز نکرد، اما استراتژی سیاسی مورد استفاده رئیس جمهور سابق در بیانیه خود را تحسین کرد.
گراهام در توییتر نوشت: "اگر پرزیدنت ترامپ به این لحن ادامه دهد و این پیام را به طور مداوم ارائه کند، شکست دادن او سخت خواهد بود. سخنرانی امشب او، در تضاد با سیاست‌ها و نتایج او علیه دولت بایدن، مسیر پیروزی را برای او در انتخابات مقدماتی و عمومی ترسیم می‌کند".
با این حال، سایر مقامات جمهوری خواه، از چهره های بازنشسته مانند "لری هوگان" از مریلند و "آسا هاچینسون" از آرکانزاس، نامزدی ترامپ را رد کردند و پیش‌بینی کردند که او به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه 2024 شکست خواهد خورد.
هوگان نوشت:" دوباره باختن فقط احمقانه نیست. این هدیه ای به دموکرات ها است. وقت آن است تاریخ را ورق بزنیم."
هاچینسون گفت که "گزینه های بهتری" برای یک نامزد جمهوری خواه در چرخه انتخابات ریاست جمهوری آینده وجود دارد و به شدت از شخصیت رئیس جمهور سابق انتقاد کرد.
او نوشت:" ترامپ در مورد ناکامی های بایدن درست می گوید، اما پیام خودپسندانه او برای ترویج خشم تغییر نکرده است. در سال 2022 کار نکرد و در 2024 نیز کارساز نخواهد بود."
در پی انتخابات میان دوره ای هفته گذشته، که هم حزبی های ترامپ را که منتظر موج قرمز بودند، ناامید کرد، چندین تن از اعضای تشکیلات جمهوری خواه تا حدودی نسبت به ترامپ خونسردی نشان دادند.
"جب بوش جونیور"، جمهوری‌خواه برجسته، ترامپ را "ضعیف" خواند و نوشت :" چه سخنرانی کم انرژی ای توسط دونالد. زمان برای رهبران جدید است!" بوش نوشت که او خواستار "رهبری متحد کننده" است.
کارمندان سابق دولت ترامپ نیز از جمله آلیسا فرح، مدیر سابق ارتباطات راهبردی کاخ سفید، سارا متیوز، معاون سخنگوی مطبوعاتی و میک مولوینی، رئیس دفتر ترامپ، درباره انتخاب وی برای نامزدی تردید داشتند.
فرح به سی ان ان گفت:" هیچ شخص معتبری در حزب جمهوری خواه امروز این اعلامیه را نمی خواهد، اما این موضوع به نتیجه می رسد. ما قرار است او را برای دو سال آینده تحت پوشش قرار دهیم و دوباره این احتمال وجود دارد که او بتواند دوباره رئیس جمهور شود."
فرح در توییتر خود نوشت که ترامپ "کاملاً برای منصب مناسب نیست و یک خطر آشکار و فعلی برای دموکراسی است".
متیوز نیز سخنرانی رئیس سابق خود را "یکی از کم انرژی ترین و بی انگیزه ترین سخنرانی هایی که تا به حال از ترامپ شنیده ام" نامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала