واکنش معاون نخست وزیر روسیه به سخنان رئیس کمیته بین المللی المپیک در G20

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش معاون نخست وزیر روسیه به سخنان رئیس کمیته بین المللی المپیک در G20
واکنش معاون نخست وزیر روسیه به سخنان رئیس کمیته بین المللی المپیک در G20 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2022
اشتراک
چرنیشنکو سخنان باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در اجلاس G20 را بازی دوگانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دمیتری چرنیشنکو، معاون نخست وزیر روسیه به نقل از وی اعلام کرد: اظهارات توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در نشست گروه 20 مبنی بر اینکه ورزش بین المللی نباید به ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی تبدیل شود، به دور از صداقت است.
چرنیشنکو افزود: "عملکرد باخ در G20 چیزی بیش از یک نما است، تلاشی برای پنهان کردن اقدامات مستمر و با انگیزه سیاسی توسط کمیته بین المللی المپیک. عدم وجود هرگونه پیشنهاد مشخص کمیته بین المللی المپیک برای اطمینان از اعمال این ادعا در طول نشست G20، گواه مستقیم آن است".
وی ادامه داد: "در کمتر از یک سال، به لطف باخ و سایر کارگزاران، ورزشکاران روسی از تمام مسابقات بین‌المللی ممکن تعلیق شدند و ورزشکاران پارالمپیک اجازه حضور در بازی‌های پکن را نداشتند، در حالی که بیشتر آنها قبلاً برای تمرین وارد چین شده بودند. این لفاظی از باخ به دور از واقعیت است".
به گفته معاون نخست‌وزیر روسیه، در نتیجه لابی‌های "پشت‌پرده" باخ، فدراسیون‌های بین‌المللی در حال اصلاح اساسنامه‌های خود و ایجاد پیشینه هایی برای حذف بعدی فدراسیون‌های ورزشی روسیه از صفوف خود هستند.
باخ در روز سه‌شنبه در سخنانی در جمع رهبران گروه 20، سیاسی شدن ورزش را محکوم کرد و از رهبران گروه 20 خواست تا در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست بالی، بند "بی‌طرفی ورزشی" را لحاظ کنند.
در پایان ماه فوریه، کمیته بین المللی المپیک توصیه کرد که فدراسیون‌های ورزشی به دلیل شرایط اوکراین اجازه حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات را ندهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала