بایدن در مورد نقش روسیه در شلیک موشک به خاک لهستان تردید دارد

© AFP 2023 / Bay Ismoyo/PoolПрезидент США Джо Байден на саммите G20 в Индонезии
Президент США Джо Байден на саммите G20 в Индонезии  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2022
اشتراک
جو بایدن گفت اطلاعات اولیه نشان می دهد که موشک سقوط کرده از سوی روسیه نبوده است
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که داده های اولیه این احتمال را که موشکی که در لهستان سقوط کرده از سمت روسیه پرتاب شده باشد را رد می کند.
او پس از دیدار با رهبران کشورهای جهان در بالی گفت: "طبق اطلاعات اولیه، این موضوع تکذیب می شود. من نمی خواهم این را تا تکمیل کامل تحقیقات بگویم، اما از لحاظ مسیری، بعید است که از سوی روسیه پرتاب شده باشد. اما خواهیم دید."
بایدن افزود که قصد دارد از شرایط دقیق حادثه موشکی در لهستان مطلع شود و سپس تصمیم بگیرد که چه اقداماتی را انجام دهد. وی همچنین گفت که رهبران ناتو و جی 7 در این دیدار درباره حادثه موشکی لهستان گفتگو کردند و موافقت کردند که به ورشو در تحقیقات کمک کنند.
پیشتر آندری دودا، رئیس جمهور لهستان گفته بود که ورشو اطلاعات دقیقی ندارد که موشک های روسی به خاک این کشور اصابت کرده باشند. این بیانیه برخلاف ادعای وزارت خارجه لهستان است که پیش از این اعلام کرده بود یک موشک های "ساخت روسیه" به خاک این کشور اصابت کرده و در این رابطه با "سرگئی آندریف" سفیر روسیه در ورشو تماس گرفته شده است.
در 15 نوامبر، رسانه های لهستانی در مورد سقوط ادعایی دو موشک در خاک لهستان و در منطقه لوبلین و همچنین کشته شدن 2 نفر گزارش دادند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، هیچ حمله ای به اهدافی در نزدیکی مرز دولتی اوکراین و لهستان انجام نشده است و عکس های منتشر شده از برخی قطعات باقی مانده موشک هیچ ارتباطی با سلاح های روسی ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала