ادعای گرجستان علیه ایران

© Sputnik / Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر چه کسی گرجستان را خرید کرده است؟
چه کسی گرجستان را خرید کرده است؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2022
اشتراک
سازمان اطلاعات گرجستان مدعی شده است که ۲ نفر را در ارتباط با تلاش ایران برای ترور یک تاجر اسراییلی دستگیر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، کارمندان سرویس امنیت دولتی گرجستان (SSS) به اتهام تهیه یک قتل قراردادی یک شهروند اسرائیلی، یک شهروند پاکستانی و همچنین چندین نفر را با تابعیت گرجستانی-ایرانی بازداشت کردند. این روز سه شنبه در یک جلسه خبری توسط معاون اول اداره SSSدیوید کوتاتلادزه اعلام شد.
"اداره ضد جاسوسی سرویس امنیت دولتی گرجستان اقدام به کشتن یک شهروند اسرائیلی در گرجستان را شناسایی و از آن جلوگیری کرد. در نتیجه فعالیت‌های عملیاتی-تحقیقی و جستجویی، یک شهروند پاکستانی و همچنین افراد دارای تابعیت دوگانه "گرجستانی-ایرانی" بازداشت شدند.
سرویس ویژه همچنین موفق شد سازمان دهندگان قتل برنامه ریزی شده را که در خارج از کشور زندگی می کنند شناسایی کند. آمر اصلی شهروند ایران معرفی شده است.
تحقیقات بر این باور است که فرد اسرائیلی باید توسط یک پاکستانی کشته می شد. او از طریق کشور ثالث وارد جمهوری شد. او قبل از ورود به گرجستان در جریان قرار گرفت و اطلاعاتی در مورد مقتول ارائه کرد. در گرجستان، عامل قتل به شدت قوانین توطئه را رعایت کرد و مسیر حرکت قربانی را مطالعه کرد. برای انتقال اسلحه در گرجستان، مشتریان افرادی با تابعیت گرجستانی-ایرانی استخدام کردند. ماموران انتظامی اسلحه و مهمات را کشف و ضبط کردند. تعداد افرادی که در چارچوب این پرونده جنایی بازداشت شده اند مشخص نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала