گزارش و تحلیل

سوخو-57 اهداف خود را منهدم می کرد و سیستم پدافند هوایی اوکراین ساکت بود

© Screenshot: RTآزمایش جدید ترین موشک های نصب شده در داخل جنگنده روسی سوخو 57
آزمایش جدید ترین موشک های نصب شده در داخل جنگنده روسی سوخو 57  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
سوخو-57 پیشرفته ترین جنگنده جهان است که هجوم غرب را مهار می کند.
اسپوتنیک به نقل از پرتال چینی "سوهو" می نویسد: هر کسی که برتری هوایی را بدست آورد، در هر جنگی پیروز خواهد شد. پوتین در مواجهه با تسلیحات غربی اوکراین، یک برگ برنده دیگر را از آستین بیرون کشید، این بار جنگنده رادارگریز سوخو-57 ، پیشرفته ترین جنگنده نسل پنجم جهان.
آیا می دانید این سلاح چقدر قدرتمند است؟
سوخو-57 اوج مهارت طراحان نظامی روسیه است. از آنجایی که بدنه هواپیما بسیار باریک به نظر می رسد و بال های آن مانند جیرجیرک دشتی نازک است، بسیاری به آن لقب "سوپر خشک" (خشک – به روسی – سوخو) داده اند.
در طول جنگ سرد، ایالات متحده و دیگر قدرت ها وارد دوران جنگنده های رادارگریز شدند. مسکو با ساخت هواپیماهایی که قادر به بازدارندگی آمریکا بودند، پاسخ داد و اوضاع متعادل شد. پرزیدنت پوتین سهم قابل توجهی در ارتقای پیشرفت در این موضوع داشته است. جنگنده
سوخو-57 در سال 2010 ظاهر شد. پرواز آزمایشی آن موفقیت آمیز بود. تا به امروز، این دومین جنگنده نسل پنجم در جهان است که آزمایشات کامل را انجام داده است.
طول هواپیما 19.8 متر، طول بال 13.95 متر، ارتفاع 4.74 متر و مساحت بال 78.8 متر مربع است. حداکثر وزن برخاست 35 تن است. سرعت مافوق صوت این جنگنده 1450 کیلومتر در ساعت و حداکثر آن 2600 کیلومتر در ساعت است. توانایی حمل بمب شش تنی از جمله موشک های هدایت شونده از انواع مختلف مانند موشک های هوا به هوای فوق برد با برد 400 کیلومتر را دارد.
فراتر از پرواز؛ جنگنده سوخو-57+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2019
فراتر از پرواز؛ جنگنده سوخو-57+ویدیو
علاوه بر این، این جنگنده از فناوری شیپوره مسطح منحصر به فرد استفاده می کند که می تواند پیکربندی خود را تغییر دهد. حداکثر رانش به 15 تن می رسد و سوخو- 57 می تواند از یک باند کوتاه حدود 300 متری بلند شود و روی آن فرود آید – امکانی که برای همه جنگنده های نسل پنجم دیگر شرمنده نیست.
محرمانه بودن روند توسعه های سوخو-57 آنقدر مهم است که دنیای خارج اطلاعات کمی در مورد این هواپیما دارد. برخی از کاربران غربی حتی مخفی بودن آن را زیر سوال بردند. پاسخ به شکاکان – ارسال سوخو-57 به یک ماموریت جنگی برای نفوذ مخفیانه به قلب اوکراین بود. این جنگنده اهداف مورد نظر را یکی پس از دیگری منهدم کرد و سامانه پدافند هوایی اوکراین هنگام عبور از خاک این کشور سکوت کرد.
البته چنین جنگنده ای باید دارای رادار باشد. سایر جنگنده ها تنها به یک مجموعه رادار مجهز هستند، در حالی که سوخو-57 دارای پنج رادار است. رادار چند باندی می تواند محیط را به صورت 360 درجه اسکن کند. این هواپیما قادر است 30 هدف را در فاصله 200 کیلومتری زیر کنترل خود درآورد و به هشت هدف از آنها به طور همزمان حمله کند. اهداف باقیمانده از طریق سیستم الکترونیکی به سایر جنگنده ها یا سامانه های پدافند هوایی منتقل می شوند که حمله را ادامه می دهند. می توان گفت که پدافند هوایی زمینی به آسمان – به سوخو-57 منتقل شد.
اما شگفت‌انگیزترین چیز، سیستم اقدامات متقابل مادون قرمز کنترل شده سوخو-57 است.معمولاً یک جنگنده ضد موشک مسدود شده توسط یک ضد موشک ، برای اینکه آن را از مسیر خارج کند، یک بمب فریبنده مادون قرمز شلیک می کند. اما کلاهک های مدرن هدایت شونده مادون قرمز شکل یک هواپیما را به تصویر می کشند و یک بمب فریبنده کمک نمی کند. اما سیستم اقدامات متقابل مادون قرمز هدایت شونده سوخو-57 به طور فعال از حمله موشک به هدف جلوگیری می کند.
ارسال سوخو-57 به اوکراین در چنین زمانی نه تنها روحیه ارتش روسیه را بالا می برد، بلکه تأثیر بازدارنده ای بر کشورهای ناتو دارد. اگر غرب بخواهد قدم بعدی را بردارد، باید این جنگنده را در نظر بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала