پاولوفکای دونتسک کاملا آزاد از ناسیونالیست های اوکراین

© Sputnik / Sergey Averin /  مراجعه به بانک تصاویر جمهوری خلق دونتسک
جمهوری خلق دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
نیروهای روسیه "پاولوفکا" جمهوری خلق دونتسک را از وجود ناسیونالیست های اوکراین پاک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای روسیه "پاولوفکا" جمهوری خلق دونتسک را از وجود ناسیونالیست های اوکراین پاک کردند.
در اعلامیه وزارت دفاع فدراسیون روسیه آمده است: «در 14 نوامبر، در نتیجه نبردهای سرسختانه، نیروهای روسی توانستند شهرک پاولوفکا در جمهوری خلق دونتسک را به طور کامل آزاد کنند.
پیشتر، پوشیلین، ریاست جمهوری خلق دونتسک، اظهار داشت که در هفته گذشته، نیروهای متحد 90 درصد اراضی این شهر کوچک را آزاد کرده بودند. وی در عین حال خاطرنشان کرد که برای پیشروی بیشتر و آزادسازی «اوگلادار»، لازم است نیروهای اوکراینی بطور کامل از پاولوفکا خارج شوند.
با خروج نیروها از این محل، نیروهای اوکراینی به حد قابل توجهی از مرزهای جمهوری خلق دونتسک عقب رانده خواهند شد.
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
سرگئی سوروویکین، فرمانده عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
نکات اصلی ‌گزارش سوروویکین به شایگو‌ درباره عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала