نمایندگی روسیه: مجمع عمومی سازمان ملل این اختیار را ندارد تا از روسیه برای اوکراین "غرامت" بگیرد

مجمع
مجمع - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مجمع عمومی سازمان ملل این اختیار را ندارد تا از روسیه برای اوکراین "غرامت" بگیرد
دمیتری پالیانسکی معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که کشورهای غربی در تلاش هستند تا از طریق مجمع عمومی سازمان ملل متحد "نوعی ظاهر مشروع" به تلاش های خود برای تصرف سرمایه های بلوکه شده فدراسیون روسیه، اختیارات برای ایجاد مکانیزم اخذ "غرامت" از فدراسیون روسیه برای اوکراینُ می باشند.
پیشتر سخنگوی رپیس مجمع عمومی سازمان متحد اعلام کرده بود که به درخواست نمایندگی کشورهای غربی نشست ویژه مجمع عمومی با موضوع اوکراین در تاریخ ۱۴ نوامبر برگزار خواهد شد.
بر مبنای خبر منتشر شده در کانال تلگرامی پالیانسکی ، کشورهای غربی پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی در خصوص پاسخگو نمودن روسیه از جمله "پرداخت غرامت"به اوکراین را پیش می برندِ. بحث در خصوص ایجاد نوعی مکانیزم در مجمع عمومی است که در اختیارات وی نمی باشد".
وی تاکید کرد:"حتی افراد غیر کارشناس سیاسی بودن و بی اساسی حقوقی این سند را درک می کنند: مجمع عمومی سازمان ملل متحد حتی اختیارات نزدیک به چنین چیزی را در اختیار ندارد. پس زمینه ابتکار غربی هاحتی برای چشم های غیر مسلح نیز واضح می باشند. شرکای غربی سابق ما تلاش می کنند از مسیر مجمع عمومی به تلاش های خود نوعی ظاهر مشروع برای قصب(یا دقیقتر دزدی) منابع مالی بلوکه شده روسیه در غرب ، بدهند".
وی تاکید کرد که "پولهایی که بدین ترتیب دزدیده شدند قبل از هر چیز صرف خرید تسلیحات جدید و یا صاف کردن بدهی های اوکراین در این زمینه خواهند شد". به عقیده وی هر حقوقدانی "مضحک بودن چنین تلاش هایی از منظر حقوق بین الملل را درک می کند" با این حال، "غربی ها از روس هراسی کور شده اندُ" به وضوح آماده هستند تا "هر کاری را انجام دهند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала