چرا بریتانیا، روسیه را متهم می کند؟

© AP Photo / Kin Cheungریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا
ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در آستانه اجلاس سران گروه 20 از کشورها خواست تا حد امکان تولید مواد غذایی را افزایش دهند و ذخایر را آزاد کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در آستانه اجلاس سران گروه 20 از کشورها خواست تا حد امکان تولید مواد غذایی را افزایش دهند و ذخایر را آزاد کنند. سوناک همچنین روسیه را متهم به آن کرد که "غذا را به سلاح" مبدل کرده است.
سوناک مقاله ای برای روزنامه تلگراف نوشت: "جنگ در اوکراین مشکلاتی را که کشورهای سراسر جهان با آن مواجه هستند تشدید می کند. دو سوم اعضای گروه 20 در حال حاضر تورم بالای 7 درصد دارند.
اولین نکته مهم این است که حمایت باید از آن مناطق جهان ادامه یابد که در زمستان قریب الوقوع نیاز بیشتری به کمک های گشورها دارند. دوم، ما باید به اقدامات روسیه که غذا را به سلاح مبدل کرده است پایان بدهیم. من از اعلامیه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در تضمین تداوم عرضه غلات از طریق دریای سیاه حمایت می‌کنم و از همه کشورهایی که می‌توانند غذای بیشتری تولید کنند یا ذخایر خود را آزاد کنند می‌خواهم این کار را برای کمک به افزایش عرضه انجام دهند."
تورم سالیانه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2022
تورم مواد غذایی در بریتانیا به سطح بی سابقه ای رسید
سوناک در این زمینه، به کمک به مردم اوکراین و همچنین اقداماتی برای جلوگیری از گرسنگی در آسیب پذیرترین نقاط جهان اشاره کرد.
نشست سران گروه 20 در روزهای 15 و 16 نوامبر در بالی برگزار می شود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست حضور خواهد داشت. به گزارش وزارت خارجه فدراسیون روسیه درنشست گروه G20، هیئت روسی قصد دارد تعدادی ابتکار خاص در مورد تامین مواد غذایی و انرژی از جمله افزایش همکاری گاز با ترکیه، سازماندهی عرضه محموله های بزرگ غلات و کود را مطرح کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала