پیشنهاد ورود نام سپاه به لیست سازمان های تروریستی از سوی آلمان

© Flickr / Adam Wylesآلمان
آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
امید نوری‌پور، رئیس ایرانی‌تبار حزب سبزهای آلمان تصریح کرد، اتحادیه اروپا باید سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، نوری‌پور، رئیس ایرانی‌تبار حزب سبزهای آلمان روز 13 نوامبر (یکشنبه) در گفت‌وگو با نشریه "بیلد آم زونتاگ" خواهان قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا شده است. وی سپاه پاسداران را “مسئول اصلی سرکوب در ایران” خواند.
شایان ذکر است که حزب سبزها به همراه احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات‌های آزاد، دولت ائتلافی در آلمان را تشکیل می‌هد.
به گفته امید نوری پور اتحادیه اروپا قصد دارد فردا دوشنبه تحریم‌هایی تازه علیه ۳۱ شخص و نهاد مسئول جمهوری اسلامی، از جمله فرماندهان سپاه پاسداران به خاطر سرکوب اعتراضات مردمی در ایران را اعلام کند و تلاش بر آن است که سپاه پاسداران نیز در لیست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه قرار گیرد.
نوری‌پور خاطرنشان ساخت: "کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز در این مورد به اتفاق نظر کامل نرسیده‌اند. رهبر حزب سبزهای آلمان قدرت معترضان در ایران را بی‌اندازه خواند. آنان دیگر به اصلاحات گام‌به‌گام باور ندارند و و خواهان ایرانی دیگر یک ایران دموکراتیک هستند. ما باید هر آنچه در توان داریم به کار ببندیم تا این انسان‌ها مورد حفاظت و توجه ما قرار گیرند".
حسین سلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
هشدار فرمانده کل سپاه پاسداران به آمریکا، فرانسه، عربستان و اسرائیل
و اما چندی پیش، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران موضع اخیر صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی را “مداخله‌جویانه، تحریک‌آمیز و غیردیپلماتیک” دانسته است.
کنعانی گفته بود که "آلمان با فرار از مسئولیت بین‌المللی خود در احترام به حق حاکمیت کشورها، ضمن پناه دادن به گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب معاند جمهوری اسلامی ایران و نیز اتخاذ رویکرد گزینشی و دوگانه در برابر جنایت رژیم کودک‌کش اسرائیل در اقصی نقاط جهان ازجمله فلسطین، خود را به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند. تخریب پیوندهای تاریخی پیامدهای بلند‌مدت خواهد داشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала