گزارش و تحلیل

نقش آمریکا و ناتو در عملیات تروریستی استانبول

© AP Photo / Francisco SecoВзрыв в центре Стамбула на улице Истикляль
Взрыв в центре Стамбула на улице Истикляль - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
سویلو: متحدانی که در ظاهر دوست ما هستند یا تروریست ها را در کشورهایشان مخفی می کنند یا در سرزمین هایی که اشغال کرده اند به آنان پناه داده و از طریق مجلس سنا به آنان رسماً پول می فرستند".
آقای سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در گفتگو با خبرگزاری دولتی آناتولی اظهار داشت "ما پیام تسلیت سفارت آمریکا را نمی پذیریم. ما خیانتکار نیستیم ولی دیگر این اقدام های خائنانه را تحمل نمی‌کنیم".
وی افزود : متحدانی که در ظاهر دوست ما هستند یا تروریست ها را در کشورهایشان مخفی می کنند یا در سرزمین هایی که اشغال کرده اند به آنان پناه داده و از طریق مجلس سنا به آنان رسماً پول می فرستند".
این سخنان توسط وزیر کشور کشوری مطرح می شود که پس از ایالات متحده بزرگترین ارتش ناتو را در اختیار دارد و امنیت بسیاری از کشورهای عضو ناتو گروی کمک و حضور ترکیه در این مجموعه می باشد.
طبق اعلام وزارت کشور ترکیه تحقیقات با بازداشت شدگان نشان می دهدکه دستور انجام عملیات از منطقه کوبانی صادر شده و آنهایی که عملیات تروریستی را در استانبول انجام داده بودند از منطقه عفرین سوریه وارد خاک ترکیه شده اند.
این مناطق مناطقی هستند که تحت حمایت آمریکا قرار دارد و طبق گفته ترامپ آمریکایی ها برای اینکه بتوانند نفت سوریه را مصادره (سرقت) کنند آنجا مستقر می باشند.
البته بماند که این نفت دزدی از طریق ترکیه منتقل می شود و به نظر می رسد ترکیه باید از انتقال این نفت ممانعت به عمل آورد ولی به هرحال کنگره آمریکا رسما برای گروه های تروریستی مستقر در این منطقه بودجه تصویب کرده و اینها رسما با بودجه آمریکا فعالیت می کنند.
ПМЭФ-2022. Работа форума. День второй - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
هشدار آمریکا به ترکیه در خصوص استفاده از کارت بانکی روسیه
البته باید تصحیح بکنیم آمریکایی ها نفت آن منطقه را به سرقت می برند و بخشی از آن پول نفتی که می دزدند را به گروه های کرد پرداخت می کنند تا به عنوان مزدور برای آنها کار کنند.
بخش بزرگی از نیروهای نظامی این گروه ها را هم همان گروه های تروریستی مثل پ ک گ و یا پژواک و یا ... تشکیل می دهند.
مضاف بر همه اینها برخی کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا با پذیرایی از اینها در خاک خود و همچنین اعطای شناسنامه و تابعیت به این افراد یک چتر حمایتی نیز برای اینها ایجاد کرده اند بگونه ای که اینها می روند مثلا در ترکیه و یا ایران دست به کارهای تروریستی می زنند و بعد با استفاده از پاسپورت خود فرار می کنند و اگر هم بازداشت شوند به عنوان شهروند کشوری مثل آلمان و یا سوئد و یا فنلاند و یا فرانسه و یا کانادا و... باید با آنها برخورد شود.
بماند که اینها امروزه حتی فعالیت های رسمی در برخی کشورهای غربی دارند و حتی بعضی از اینها توانسته اند در دولت ها و مجالس این کشورها نفوذ پیدا کنند تا به پشتوانه ای برای فعالیت های تروریستی شان در کشورهای منطقه خاورمیانه تبدیل شوند.
با توجه به این شرایط می توان گفت امروزه کشورهای عضو ناتو شریک اصلی تروریست ها در عملیات تروریستی استانبول می باشند و خون بی گناهان که وسط استانبول ریخته شده به گردن همان شرکای ترکیه در ناتو می باشد.
گو اینکه بسیاری امروزه باور دارند همین جریان می تواند بهانه خوبی برای ترکیه جهت انجام عملیات خود در شمال سوریه باشد اما به نظر می رسد وقت آن رسیده که دولت ترکیه هم به فکر سطح همکاری های خود با کشورهای عضو ناتو و کشورهایی که تمایل دارند به ناتو بپیوندند باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала