ایران از میانجیگری روسیه در مذاکرات با عربستان استقبال می کند

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گفت تهران از مشارکت هر کشوری که به شکل‌گیری فضای مثبت در مذاکرات ایران و عربستان کمک کند، استقبال می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت:" قطعاً از مشارکت هر کشوری که به ایجاد فضای مثبت در این زمینه (در رابطه با مذاکرات ایران و عربستان سعودی) کمک کند، استقبال می کنیم. "
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پایان میانجیگری عراق در مذاکرات ایران و عربستان سعودی را تایید نکرد و خاطرنشان کرد که دولت عراق همواره آمادگی خود را برای ادامه ایفای نقش میانجی اعلام کرده و می کند.
روابط دیپلماتیک تهران و ریاض در سال 2016 پس از حمله معترضان به اعدام "نمر النمر"، مبارز برجسته شیعه توسط عربستان سعودی، قطع شد، اما در ماه های اخیر دو طرف تمایل خود را برای حل اختلافات ابراز کرده اند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه ای که در ماه سپتامبر منتشر شد، گفت که روابط با ایران باید مانند یک کشور همسایه ایجاد شود. با این حال، در رابطه با ناآرامی‌های ایران، مقامات این کشور عربستان را متهم به دخالت و حمایت خود از معترضان کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала