آذربایجان از دستگیری یک شبکه جاسوسی مرتبط با سرویس های ایرانی خبر داد

پرچم ایران و آذربایجان
پرچم ایران و آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2022
اشتراک
سرویس امنیت دولتی آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد که یک شبکه جاسوسی ایجاد شده در این کشور توسط نیروهای ویژه ایرانی ردگیری و پنج نفر دستگیر شدند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه ای که در وب سایت سرویس امنیت آذربایجان منتشر شده، آمده است:" در نتیجه اقدامات انجام شده مشخص شد که که به عنوان ناخدای کشتی ناوگان نفتی دریای خزر فعالیت می کرد، در دوران تحصیلات دینی در قم در این شهر توسط نمایندگان دستگاه های ویژه ایران به خدمت گرفته شد. وی به دستور آنها اطلاعاتی را که به ضرر حاکمیت و دفاع آذربایجان در مورد شرکت های خارجی فعال در این کشور و دفاتر نمایندگی آنها، مکان و زمان رزمایش های انجام شده توسط نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در دریای خزر، و همچنین محموله های ارسالی به سکوهای نفتی در این دریا بوده است را جمع آوری می کرده است."
در ادامه خاطرنشان می شود که "عسکروف ظاهر فخرالدین اوغلو" اطلاعات جمع آوری شده را از طریق تلفن همراه و طی دیدارهای مستقیم با نمایندگان سرویس های ایرانی در خاک جمهوری اسلامی در اختیار آنها قرار می داده است.
به گفته سرویس امنیت دولتی آذربایجان، دیگر متهمان پرونده، "النور رسول اف" و "عارف رسول اف"، در ازای دریافت پاداش مالی، عکس ها و تصاویر ویدئویی از مناطق نزدیک باکو، جایی که خطوط لوله اصلی نفت و گاز در آن قرار دارد، به نماینده سرویس های ویژه ایران تحویل دادند. همچنین مکان قرارگیری پهپادهای وزارت دفاع و سرویس مرزی دولتی، تجهیزات نظامی، تاسیسات استراتژیک و نظامی در باکو و تعدادی از مناطق این کشور نیز در میان اطلاعات فروخته شده می باشد.
در ادامه این بیانیه آمده است:" اتباع آذربایجان ظاهر عسکروف، النور رسول اف، عارف رسول اف، میرحافظ جعفرزاده و بختیار آقازاده به موجب ماده ۲۷۴ (خیانت در امانت) قانون جزا جمهوری آذربایجان تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала