کارشناس: استراتژی دفاعی ماکرون ایده جدیدی ندارد، گفتمان سیاسی است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس: استراتژی دفاعی ماکرون ایده جدیدی ندارد، گفتمان سیاسی است
کارشناس: استراتژی دفاعی ماکرون ایده جدیدی ندارد، گفتمان سیاسی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2022
اشتراک
افسر سابق نیروی هوایی فرانسه: در استراتژی دفاعی جدید ارائه شده توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، هیچ ایده جدیدی وجود ندارد، این یک گفتمان صرفا سیاسی است.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل گوفی، افسر سابق نیروی هوایی فرانسه و یکی از مدیران مؤسسه اخلاق جهانی هوش مصنوعی در پاریس، گفت: در استراتژی دفاعی جدید ارائه شده توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، هیچ ایده جدیدی وجود ندارد، این یک گفتمان صرفا سیاسی است.
مکرون روز چهارشنبه از استراتژی دفاعی جدید کشور رونمایی کرد و خواستار بسیج صنعت و اقتصاد دفاعی در بحبوحه درگیری در اوکراین شد. وی همچنین از تکمیل عملیات ضد تروریستی "برخان" در ساحل خبر داد و گفت: فرانسه در حال مذاکره با شرکای خود در مورد قالب جدیدی برای حضور نظامی خود در آفریقا است.
گوفی گفت: این سخنرانی ماکرون باید به عنوان یک تمرین سیاسی و نوعی تمرین ارتباطی تلقی شود. این یک گفتمان کاملا سیاسی است - کلمات زیاد و ایده های کمی. این سخنرانی به عنوان ارائه یک استراتژی دفاعی جدید ارائه شد. اما همانطور که شما می توان ببینید، این چیزی است که او همیشه در مورد آن صحبت می کند: در مورد بازدارندگی هسته ای - که ما به آن برای محافظت از اتحادیه اروپا نیاز داریم، در مورد تروریسم - اینکه هیچ کجا ناپدید نشده است و ما به مبارزه با آن ادامه خواهیم داد، در مورد حضورمان در آفریقا - که با وجود پایان عملیات برخان، ما همچنان در قالبی متفاوت در آفریقا خواهیم ماند – هم نیکلا سارکوزی و هم فرانسوا اولاند در این مورد صحبت کردند، بنابراین هیچ چیز جدیدی در این مورد وجود ندارد.
به گفته وی، مقامات فرانسه اکنون در تلاش هستند تا در همه باوری بوجود آورد که برخی تغییرات سیاسی انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала